Tercih Yapmak Ne Kadar Zormuş!

Herkese merhabalar :) 

Blog şu sıralar biraz boş. Sebebi ise her şeyin üst üste gelmesi! Taşınma telaşları, tercih yapma uğraşları derken günlerim aşırı hızlı ve yorucu geçiyor. Ayrıca eski kitaplarımı toparlayıp ihtiyacı olanlara dağıtıyorum, kullanılmış kağıtları geri dönüşüme derken yazacak vakit bulamadım pek :D

Çoğunuzun bildiği üzere liseyi bitirdikten sonra bir sene daha hazırlandım. Şimdi tercihlerime uğraşırken fark ettim ki tercih yapmak aşırı zormuş! Aldığınız sıralamaya, istediğiniz mesleğe ve üniversitelere, çevrenizdekilerin düşüncesine bağlı olarak zorluğu arttıkça artıyor! 

İstediğim gibi bir sıralama alamayınca meslek ve üniversite araştırmaya başladım. Her gün bölüm ve okul değiştirdim desem yalan olmaz :D Ne yapacağıma karar veremedim çünkü. Okumak istiyorum dediğim mesleği söylediğimde habire işsizlik korkusu ile karşılaştım. Fakat her meslekte (tıp hariç) işsizlik sıkıntısının olduğunu düşünüyorum. Sen yaşamadın diye başkası yaşamadı diyemezsin sonuçta. O yüzden tercihlerime ilk olarak istediğim bölümleri ve şehirleri not ederek başladım. Sonrasında okullardaki akademisyenlere ve onların özgeçmişlerine, okulun olanaklarına, verilen derslere baktım. Yavaş yavaş kafamda şekillenmeye başladı. Bu sıralarda üniversitelerin tanıtım gezilerine de gittim tabi ki.  Halamla da meslekleri gözden geçirip benim isteklerime göre bir liste yaptık. 

Tercihlerime yaparken biraz ümitsizliğe kapılmadım değil. Şartlar doğrultusunda hem istediğimiz mesleği hem de iş olanaklarını gözden geçiriyoruz. Ayrıca ileride yapacağımız mesleğe 18-19 gibi bir yaşta karar veriyoruz. Benim daha dünüm ile bugünüm bir değilken kocaman yıllar için planlama yapıyor olmam psikolojik olarak etkiledi beni. Lakin hiçbir şey dünyanın sonu değil. İstediğim mesleği yaparken kendimi geliştirme hakkında sahibim ya da daha farklı şeylere. Bu yüzden tercihlerinizi kendinizi tanıyarak yapın. Fazlasıyla sıkıldıysanız okul konuşmalarından kafanızı dağıtacak şeyler yapın. Ben gece uyumadan önce Avrupa Yakası ve Super TV izliyorum mesela :) 

Sevgili aileler, lütfen çocuğunuzu istemediği bir meslek için zorlamayın. Çocuğunuzun geleceğini rahatça geçirmesini istediğinizi biliyorum fakat severek yapmadığı bir meslekte 15 yıl anca çalışabilir. Ki bu 15 yıl da eziyet gibi geçer onun için. Çocuklarınızı bu dönemde desteklemeyi unutmayın. Gerçekten zor bir süreç çünkü. Tekrar hazırlanmak ile ilgili düşünceleriniz var ise Mezuna Kalmak adlı yazımı okumak için tıklayın. Kendinize iyi bakın :) 






4 yorum:

  1. heey nası gidiyoooo, bikaç gün kaldı de mi yaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Hayatı belirlemek için erken bir yaş olduğunu düşünüyorum ben de ama dediğin gibi daha sonra da başka alanlara yönelebilir kişi. :))

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }