Ders Çalışmak İçin Motive Olmak

Merhabalar öncelikle :) Hani böyle anlar vardır ya masanın başına geçip ders çalışmaya başlasanız çok güzel devam edecektir ama kendinizi oturduğunuz yerden kaldıramaz, ders çalışmaya bir türlü ikna edemezsiniz. Canınız hiç istemez. İşte bu gibi zamanlarda ne yapabileceğinizle ilgili yazımla karşınızdayım :D



  • Kütüphaneye gitmek
Çoğunuzun bildiği ve tahmin ettiği bir şey olsa da yapıldığı takdirde büyük faydası olan bir şey kütüphaneye gitmek. Benim gittiğim dershanenin iki adet kütüphanesi vardı. Sayıca kalabalık olduğumuzdan da boş kalmazdı kütüphane. Çalışan öğrencileri görmek beni de çalışmaya itiyordu. Sınıftan yakın olduğum arkadaşlarımla beraber giderdik hatta.

  • Arkadaş grubunuz ile çalışmak 
Sınav haftalarınızda yaptığınız gibi birlikte çalışabilirsiniz yine. Biz İlkay ile bazen onun okulunda bazen benim okulumda bazen de evlerde çalışırdık. Birimizi ders çalışırken görmek diğerimizi de motive ederdi. Birlikte kütüphane-kafelere gittiğimiz olurdu. 

  • Study With Me (Benimle Çalışın) videoları izlemek 
Youtube'da bunun gibi tonlarca video bulabilirsiniz. Arkadaşlarınızla çalışırken odaklanamıyorsanız veya kütüphane gibi ortamlar sizi rahatlık açısından zorluyorsa evinizde rahatça yapabileceğiniz bir yöntem. Ben Ruby Granger'ın ders çalıştığı videoları izlediğimde çok fazla motive oluyordum.

  • Kendinize uygun çalışma yöntemi bulmak
Odaklanma sıkıntıları, doğru şekilde çalışmamak vb gibi durumlar sizi ders çalışmadan soğutabiliyor :D Ben kaygılarımdan dolayı odaklanma konusunda sıkıntı yaşıyordum ve bu yüzden Pomodoro tekniğini uygulamaya başlamıştım. İnternette bir çok örneğini bulabilirsiniz ya da kendi çalışma yönteminizi bulabilirsiniz. Tabi son ses şarkı dinleyerek ya da televizyon karşısında test çözmek gibi şeyler değil. 

  • Studyblog etkinliklerine katılmak 
Çok fazla studyblog takip etmesem de Nini's Daily hesabını takip ediyordum. Nini çalışma etkinliği oluşturmuştu ve belli aralıklarla topluca ders çalışıyordunuz. Katılanlar kendi yaptığını paylaşıyordu instagramda falan. Bu sene de yapacak mı bilmiyorum fakat yeni hesabına buraya tıklayarak bakabilirsiniz. 

Ben etkilerini görmüştüm. Umarım sizlerin de işine yarar. Kendinize iyi bakın :) 

12 yorum:

  1. Nini geri dönmüş müü, gitmişti ya bir ara.

    Kütüphanede ders çalışmak güzel oluyor ama beni çok yoruyordu. Eve gelince her yerim tutuluyordu falan. Ben evciyim, en iyisi ev.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben dersim olan günler kütüphaneye gidiyordum :D Yoksa rahatıma aşırı düşkün olduğum için evdeydim hep :D

      Sil
  2. Hiçbir şekilde motive olamayanlar var aah aah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişinin kendi sevdikleri ile ilgili sanırım bu

      Sil
  3. saoool ne güzel faydalı bilgileer bi de study bloglarını seviyoom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seviyorum zevke geliyor insan fotoğraflarına bakarken :D

      Sil
  4. Kütüphane ortamı gerçekten çok motive edici.Üniversiteden ben de sık sık üniversitenin kampüsündeki kütüphaneye giderdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üniversitelerin kütüphaneleri daha güzel oluyor tabii :D

      Sil
  5. ay unutmaaaaa katıl etkinliğe yaaaa hadiiii noluuuur :)

    YanıtlaSil
  6. Sizinde değimdiğiniz gibi herkes kendi yöntemini kendisinin bulması daha mantıklı. Ben şahsen sessiz ve tek başıma daha iyi çalışırdım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanların kendisini tanıması gerekiyor sanırım :D Ben de özet çıkararak çalışırdım fakat diğer insanlar zaman kaybı olarak görürdü

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }