Mezuna Kalmak

Üniversite sınavını yeni yeni atlatmışken, bazı arkadaşlarımın kafasında bu düşünce varken mezuna kalmış birinin mezunluğu anlatması gerektiğini düşündüm :) [Gif sınavdan çıkmış bizleri yansıtıyor]


Hikayemin başlangıcına giderken 2017 yılında liseden mezun oldum. 12.sınıfı okurken  meslek hayalim yoktu. Seçtiğim bölümle kavgalar edip duruyordum. Büyük boşluktaydım açıkçası. Herhangi bir hedefinizin olmaması çalışmanızı da etkiliyor. YGS'ye yakın Moleküler Biyoloji ve Genetik okumak istiyorum dedim. Gelin görün ki bölümün aldığı sıralama ilk 20 bindi. 

YGS'ye girdim, bazı sorular takır takır giderken matematik hiç öyle olmadı. Problem sorularında olması gerekenden daha fazla süre kaybettim ve daha 20 soru çözmüşken yarım saatimin kaldığını fark ettim. Çözmem gereken 40 soru fen, 40 soru sosyal vardı. Boş sorularım fazlaydı. Bu yüzden o arada bir tercih yaparak hızlıca fen-sosyal çözdüm. Sınavdan sonra da LYS çalışmaya başlamıştım ama aklımda mezuna kalma düşüncesi dolaşıyor. 

O zamanlar YGS'den iki hafta sonra sonuçlar açıklanıyordu. Ben bu süre içerisinde LYS çalıştım ama sıralamalar gelince dünyam başıma yıkılmış gibi oldu. Çünkü seçmek istediğim bölümden çok uzak bir sıralama almıştım ve çekebilme ihtimalim aşırı düşüktü. Böylece ikinci oturuma 3 ay kala mezuna kalma kararı aldım. LYS'ye de "nasılsa seneye soruları tekrar çözeceğim bari gideyim de sınav ortamını göreyim" diyerek girdim. [Siz böyle yapmayın!]

Mezuna kalmam bu şekilde oldu. Mezun olarak geçirdiğim bir seneyi düşünürsek;

Öncelikle mezuna kalmış olmanın verdiği bir avantaj var: okulunuz olmadığı için geç kalkabiliyor, daha uzun ve daha rahat ders çalışabiliyorsunuz.

Mezuna kalacağım dediğimde aldığım tepki "Çevrende üniversiteye gidenler olduğunda kendini kötü hissedebilirsin. Bu seni engellemesin." oldu fakat benim yakın çevrem bir iki kişi hariç mezuna kalmıştı :D 

Lise 5'i okuyor gibi oluyorsunuz bir yandan. Tekrardan lise konularını görüyor, sınava hazırlanıyorsunuz. Beni bu sene içinde en çok zorlayan şey "Ya geçen seneden daha kötü yaparsam?" düşüncesi olmuştu. Hiçbir mesleğe bakmayıp sıralamam kötü diyerek mezuna kalmıştım ve aynı sıralamayı yapma düşüncesi beni korkutuyordu.  Sınava girene kadar bunlar devam etti ben de :D 

Sınav deneyimimi özetlediğime göre mezuna kaldığınızda olabilecekleri ve tavsiyelerimi de konuşalım, öyle bitirelim yazıyı.



  1. Elalem ne der diye çok fazla düşünmeye başlıyorsunuz. Dediklerinin bir önemi yok. Ortalama 60 yıllık bir ömrünüz olacaksa ve siz seçeceğiniz mesleği ömrünüz boyunca yapacaksanız ona ulaşmak için geçirdiğiniz birkaç yılın önemi kalmıyor.
  2. Havalar ısınmaya başlayınca arkadaşlarınız atacağı üniversite çimlerine uzandıkları veya konserlerden deli gibi eğlendikleri snapleri görünce kıskanacak, üzüleceksiniz. Hiç gereği yok. Siz de orada olabilirdiniz ama mezuna kalıp hayalleriniz için çabalamayı seçtiniz. Açık havaymış, konsermiş daha güzellerine gidecek şansınız olacak.
  3. Sınava girmeden önce mezuna kaldığınız için stres olacaksınız hatta daha önce düşünmediğiniz şeyler geçecek aklınızdan. Sakin olun. Bunu bir deneyim olarak görün. Bir önceki sene de girdiniz. Oradaki insanlardan deneyimlisiniz ve biliyorsunuz ki stres olmak size bir şeyler kazandırmayacak. Hatta yapabileceğiniz soruları yapamayacak olmanıza sebep olacak. Derin bir nefes alın. Her şey yolunda gidecek.
  4. Sağlığınız daha önemli olduğunu unutmayın. İnsanlar sınava hazırlanırken genelde bunu unutuyor. Uyku konusunda daha bilinçli olun.
  5. Bir önceki senenizi aklınızdan çıkarın. Yaptığınız hataları değil de ah vah demeyi bırakın anlamında. "Geçen sene şöyle yapsaydım, böyle yapsaydım" demeyin. Geçmiş geçmişte kaldı. Geçmişi değiştiremezsiniz ama geleceği değiştirebilirsiniz.

Aklıma şimdilik bunlar geliyor :) Daha fazla şeyler gelirse yazıyı güncellerim ya da part 2 şeklinde yayınlarım. Kendinize iyi bakın 💕








24 yorum:

  1. Bence ne kendi durumunu kafana tak ne de başkalarının dediklerini. Sen kendin için ve hayallerin için yaşıyorsun. Önünde şimdi koca bir yıl var. Hayallerine ulaşmak için çalışabileceğin koca bir yıl. Bu yılı iyi değerlendirsen hayallerin bir yıl kadarcık uzakta sana. Azimli olduğunda başarabileceğini biliyorum. Güzel bir iç dökme yazısı olmuş. Emeğine sağlık (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim :) Ben bunu fark ettim ama hala fark edemeyen yaşıtlarım/küçüklerim var. Bir de onlara anlatayım istedim.

      Sil
    2. Rica ederim (: Bu yazını yazarak şimdiden farkındalık yarattın bile (:

      Sil
    3. Tekrar teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Mezuna kalmak durumunu ilk defa duydum. Bizim zamanimizda bi tek Öss vardi tabi tee 2007 mezunu olarak pek bi yaşli hissettim su an kendimi :))))) valla hakkinizda hayirlisi olsun cikmis sorulari inceliyorum da cidden kafa patlatmak gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllar geçtikçe değişik şeyler ortaya çıkıyor sanırım :) Değişik sorulardı ne desem bilmiyorum :D

      Sil
  3. hımmm saol bak bu yazıyı gerçekten de benzer durumlarda olanlara okuturuz. ah bizdeki çevre mahalle baskısı denen şey ne kadar saçma yaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle. Ailem beni desteklediği için çok yaşamasam da herkes benim kadar şanslı olamıyor. Ki ben dışarıya çıktığımda komşulardan laf edenler de oluyordu...

      Sil
  4. "Büyük boşluktaydım açıkçası." Boşlukta olma hissi gerçekten çok kötü... Kaleminize sağlık. :D
    Deep'in tavsiyesi ile geldim bu arada. :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle. Ne yapacağınızı, ne istediğinizi kestiremiyorsunuz. Teşekkür ederiim bloğunuza geleceğim :D

      Sil
  5. Çok faydalı bilgiler vermişsiniz, öğrencilere kolaylıklar diliyorum

    YanıtlaSil
  6. Biz aile olarak sana böyle baskı yapmasak da çevresel olarak sanırım böyle bir baskı oluyor.Bir de psikolojik olarak gençler kendini kıstırıyor,kendine psikolojik baskı yapıyor.Malı ve melileri çok.Seninle de sınav öncesi konuştuk.Sizin kendinizi psikolojik olarak rahatlatmanız çok önemli.Bazen profesyonel yardımlara da kapalı olabiliyor gençler :( Hayırlısı olsun yine de :) Seviyoruz seni her halinle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki. Ha şöyle bir şey vardı ailem bana baskı kurmamıştı. Herkes beni destekledi. Bu yüzden çevre baskısını çok hissetmedim ama bu halde bile az da olsa hissettiysem benim kadar şanslı olmayanlar neler hissetmiştir diye düşünerek yazdım :D

      Sil
  7. Bir de şunu söylemeden geçmeyim.Ömür uzadı.Ortalama 78-80 yıl arası yaşıyoruz.60 çok az yaaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben orada genellemenin de genellemesini yapmışım biraz :D

      Sil
  8. Ben de mezuna kalırken tüm arkadaşlarım "Heyy deli misin, nasıl bir sene daha katlanacaksın" demişlerdi. Çok umrumda olmadı çünkü ilk sene sırf bir yeri yazmak için yazmış olan arkadaşlarımın hiçbiri mutlu değildi, biliyordum onlardan. Pişman mıyım hani sınavım beklediğim kadar iyi geçmedi ama en azından bir sene daha denedim, aklımda şüphe kalmadı. HErkes için hayırlısı olsun diyorum, sana da geçmiş olsun :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı düşüncedeyim. En azından denedim ve içimde "Ya denese miydim?" diye bir düşünce kalmadı. Teşekkür ederiim, sana da geçmiş olsun :)

      Sil
  9. Elalem ne der olayını çözmek çok zor oluyor. Aile ve çevre baskısı olmasa da bir şekilde baskı varmış gibi bir durum ortaya çıkıyor. Kişi kendisini bir şekilde baskı altına sokuyor veya baskı altında hissediyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki öyle. Bir de çocukları daha ilkokuldan başlayarak baskılayarak büyütüyoruz. Bunun da bir etken olduğunu düşünüyorum. Lise son sınıfa gelene kadar sınavın önemini vurgularken son sene sınav önemini yitiriyor. Eh 11 yıl boyunca maratonda koşup son saniye nefeslenmemiz pek mümkün değil :)

      Sil
  10. “Daha Mutlu Yaşam” ın tavsiyesi üzerine bloğunuzu takibe aldım. Sizden çok övgüyle bahsetti. Ben öğrencilik yıllarını çok geride (lise 1994, üniversite 1999) bıraktım. Şimdi, çocuklarım sınav maratonu içinde yorulacaklar. İlginizi çeker diye, Kitaplara Kaçanları ziyaret etmenizi ve bloğumdaki eğitim sistemi ile ilgili “Yorgun Düşen Atlar” öykümü okumanızı öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklarınıza başarılar dilerim :) Uzun ve yorucu bir süreç olabiliyor :) Bakacağım, teşekkürler

      Sil
  11. Mezuna kalmak kalanları çok yıpratabiliyor. Özellikle arkadaş çevresine dikkat edilmesi gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten yıpratıcı bir süreç. Size destek olan insanların yanınızda olması önemli :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }