Dizi Yorumu | Arsenal Military Academy

Youtube'da videosunu görüp izlenecekler listeme aldığım, unuttuğum fakat Twitter'da Ashima'nın paylaşması ile hatırlayıp izlediğim dizinin yorumu ile karşınızdayım! 




Dizimiz Arsenal Askeri Okulu'nun yeniden açılmasıyla başlıyor. Xie Xiang, vefat eden ağabeyinin adımlarını takip ederek asker olmak ister fakat AAO'nun yalnızca erkek öğrenci alması onu erkek kılığına girmeye iter. Doktor muayenesine gireceği sırada birkaç olay olur ve kadın olduğu ortaya çıkmadan akademiye kabul edilir. Erkek karakterimiz Gu Yan Zhen ise devlet büyüklerinden birinin baş belası tek erkek çocuğudur. Çıkarttığı olay sonucunda babası onu akıllanması için akademiye öğrenci olarak gönderir. Hikayenin devamında Xie Xiang ve Yanzhen'in oda arkadaşı olmasını ve bunun ardından gelenleri izliyoruz. 48 bölüm olması gözümü korkutan detaylardan biriydi lakin akıp gitti diyebilirim. Türkçe çevirisini doğru düzgün bir yer yok ne yazık ki. İngilizce çevirisini de kolayca bulabilirsiniz :D 

Dizide neleri sevdim? 




Bu tarz cinsiyet değiştirme olan dizilerde genellikle başrol kadın oyuncunun hareketleri göze çarpıyor fakat gelin görün ki Xie Xiang aşırı havalı biri! Ayrıca dizinin yan karakterleri ve onların gelişimi de fazlasıyla güzeldi. Romantizmin yanında asker hayatına odaklanmaları, orada geliştirdikleri dostluğu göstermeleri çok hoştu. Başrolümüzle ilgili bir video: 




Dizide neleri sevmedim? 


Dizide sevmediğimi söyleyebileceğim 2 şey var; ara sıra söylenen cinsiyetçi söylemler ve ikinci erkeğin, kadına olan duygularını fark ettikten sonra sergilediği birkaç hareket. Eğitimleri sırasında hocalarının "kız gibisiniz, onlar sizden daha iyi yapar vs" gibi söylemleri beni aşırı rahatsız etti lakin Xie Xiang sınıf arkadaşlarını dövüş sanatları dersinde alt ettikçe "oh olsun size" deyip durdum. İkinci erkeğin ise karşısındakinin kadın olduğunu ve ondan hoşlandığını fark ettikten sonra ilişkilerde Yanzhen ile yaşadığı birkaç şey aşırı sinirimi bozdu. O tarz sahneler olmasa sahip olduğu hafif klişelikten de kurtulurdu. Ah bir de dizide kesilen sahnelerin olması çok üzdü beni. Öpüşme sahnelerinin kesilmesi, bazı yerlerde olan şeyler vs... Yayınlasaydınız ne olurdu??

1. erkek vs 2.erkek




Dizi boyunca bu ikisi böyle kavga etti durdu :D 
Bu nasıl bir çeviri..?


Dizideki favori karakterim sanırım Man Ting'ti. Kendinden emin oluşu, yaptığı işi en iyi şekilde yapması vs her şeyiyle beni kendine çekti. 


Ayrıca başrol erkeğin hayatını zorlaştırdığı kadar kolaylaştırdı da. 


Shen Tingbai evlenilecek karaktersin
Dizinin en çok güldüğüm sahnesidir net. 

Son olarak youtube'da denk geldiğim birkaç videosunu bırakıyorum fakat dikkat edin spoiler içeriyor :) 




21 yorum:

  1. Bu tarz dizileri seviyorum :D Bölümü beni de korkuttu ama neden denemeyeyim diye düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni de korkutmuştu ama bayıldım sonrasında :D

      Sil
  2. hıms pek izlemediğim bir tarzmış yanii olabileer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben dönem dizisi falan izlemem aslında ama bunu beğendim baya

      Sil
  3. listeme ekledim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Listeme ekledim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Dizi yorumlarınızı begenerek okudum yeni dizi yorum larınızı beklemekteyim

    YanıtlaSil
  6. Çoğu diziyi izledim, son birkaç aydır izlemeye fırsatım olmuyor. Yorumlarınızı dikkate alacağım

    YanıtlaSil
  7. Göz attığımda hoşuma giden illa bir şeyler buluyorum.Takipteyim.Zaman ayırmak istersen yeni açtığım bloguma göz atıp takip edebilirsen çok mutlu olurum.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  8. hıms peki bu da aklımda olsuuun :) bitmiyooo dizileeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar çok dizi var kii hangi birini izleyeceğimi bilmiyorum

      Sil
  9. Yayınlanmayan sahneler hakkında bilginiz nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duş sahnesi ile pratik(?) sırasındaki öpüşme sahneleri yayınlanmadı Çin'deki kısıtlamalardan dolayı diye biliyorum

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }