Dersler İçin Kaynak Seçmek

Herkese merhabalar :) 
Sınavdan çıktım diye beni bir rahatlama sarsa da mezuna bırakanlar, bu sene ilk kez girecek olanlar şu an çalışıyor bile. Bu yüzden hazırlandığım ilk sene en çok zorlandığım konudan bahsedeceğim. Tekrar hazırlanan çoğu arkadaşımızın bildiğini düşündüğüm şey kaynakları nasıl seçeceğiniz. 

Büyük çoğunluğunuz öğretmenlerine soruyor ya da internette araştırma yapıyor. Sınava hazırlandığım iki sene içerisinde de Instagram'da tonlarca öneri görmüşümdür. Lütfen zor soruları var diyerek efsane olmuş Apotemi veya Karekök gibi yayınlarını alıp "Bundaki soruları çözeyim. Zor soruları çözersem hepsini yaparım." gibi düşüncelere kapılmayın. Bu size vakit kaybettirir. 


  • Öncelikle öneriler üzerine bulduğunuz kitapları liste şeklinde hazırlayın. Böylelikle kitapçıya gittiğinizde neye bakacağınızı şaşırmazsınız. Ardından bu kitapları inceleyin. İçindeki sorulara bakın, konu anlatımı varsa göz atın. Kitapevindeki diğer kaynaklara göz atın. İlkay ile benim İşler Kitapevi'nde geçirdiğimiz vakti bir bilseniz :D Bu sırada kendi seviyenizi, neyi yapıp neyi yapamadığınızı dürüst bir şekilde bilmeniz gerekiyor. Ben fizik ve geometri derslerinde zorlanıyordum fakat kimyada tam tersiydi. Bu yüzden zorlandığım derslerde başlangıç için olan kitapları çözerken iyi olduğum derslerde orta seviyedeki kitaplarla başlayıp zorlara gitmiştim. 
  • Çözdüğünüz kitaplardan utanmayın. Sınıf arkadaşlarım zor kitapları çözüyor ben hala kolay yayınlardayım demeyin. Sınav senenizde kendinize yapacağınız en büyük kötülük başkaları ile kendinizi kıyaslamanızdır. Unutmayın ki bir inşaatın temeli sağlam olmazsa küçücük bir sarsıntıda bile yıkılabilir. Amacınız temel atmak ve kendinizi ileriye taşımak olsun. 
  • Çözmeyeceğiniz, masanızda öylece duracak kitabı almayın. Hem paranıza yazık olur hem de çözmediğiniz için moraliniz bozulur. 
  • Konuları anlamak önceliğiniz olsun. Bize habire çok fazla soru tipi görmemiz gerektiği söylendi lakin 2018 YKS sınavı konuları kavrayan ve hızlı olan insanların başardığı bir sınav oldu. Soru tiplerinin önceki üniversite sınavı soruları ile alakası yoktu çünkü :D
  • Kaynak kitaplarını çözdükçe ilerleyecek ve bir üst seviyeye çıkacaksınız. Bu yüzden canınızı sıkmayın ve kendinize karşı dürüst olun :D 
Aklıma gelen tavsiyeler genel hatlarıyla böyleydi. Ah bir de ben test kitaplarımdan birinde testleri ayırıyordum. Mesela bir konuda 5 test var ise 3 testini konuyu bitirmek için çözüyordum. Kalan iki testi biri haftalık diğeri aylık tekrar olmak üzere ayırıyordum. İsterseniz siz de deneyebilirsiniz bunu. Bu maratonu güzel bir şekilde bitirmeniz dileğiyle :) 



6 yorum:

  1. heeey saoool lazım olanlara sölücem önemli böyle bilgileer :)

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle öyle :)) Ben Karekök'ün adım adım öğretmesini seviyorum. Önce örnek çözen kitaplar favorimdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de öyle :D Sıfır kitaplarını falan almıştım zayıf olduğum konularda :D

      Sil
  3. Yazdıkların kesinlikle %100 herkesin yaşadığı ve deneyimleyip söylediği şeyler. Sınava hazırlananlar için çok iyi olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınava hazırlanırken insanın gözü doymuyor :D Umarım yararlananlar olur

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }