Dizi Yorumu | When We Were Young (2018)


Merhabalar :)

Mükemmel bir dizinin yorumu ile karşınızdayım! Uzun bir yazı olacak. Umarım hepsini okursunuz :D 





İlk olarak dizinin başlığının yanında neden 2018 yazdığını açıklayayım. Aynı İngilizce isme sahip 2017 yapımı bir dizi daha var fakat aralarında hiçbir ilişki yok. Çince isimleri ve konuları farklı, devam niteliğinde değiller :D 


Konuya gelecek olursak 1996 yılında Hua Biao adlı öğrencinin gittiği okuldan atılıp yeni bir okula başlamasını ve oradaki öğrencilerin hayatını değiştirmesi ile yaşananları anlatıyor kısaca. Gençlik dizisi olarak etiketlense de bana kalırsa küçük bir gençlik dizisinden çok daha fazlası. Diziye başlama sebebim başrol erkek oyuncu Ming Hao'ydu. Bu dizinin de klasik bir liseli aşıklar mantığında olacağını düşünmüştüm fakat öylesine bir ters köşe yaptı ki! İçinde aşktan öte ailevi problemler, insanların yaşadığı sıkıntılar, arkadaşlık vs. her şey vardı. Bazı sözlerden öylesine etkilendim ki kendime yeni dersler çıkarttım. Diziyle alakalı tek sıkıntı Türkçe çevirinin olmaması. İngilizce çevirisini Youtube üzerinden izlemek için buraya , FastDrama üzerinden izlemek için ise buraya tıklayın. Ben Youtube üzerinden izlemiştim diziyi :D 

Şimdi tek tek incelemek gerekirse eğer her bir karakterin ailesinde yaşadığı bir problem vardı. Hua Biao 3 aylıkken yetim kalmıştı ve onu büyükannesi büyütmüştü. Geçim sıkıntısı yaşıyorlardı. Yang Xi'nin ailesi ise fazlasıyla sıkı bir aileydi. Ağabeyi Yang Zhou en iyi üniversitelerden birinde öğrenciydi. Yang Xi ise ağabeyinin tersine sınavlarda aşırı başarısız bir öğrenciydi. Ekstra puan almak için 10.000 metre koşusuna hazırlanıyordu ki bacağını sakatladı ve giremedi. Li Yu'nun ailesi boşanmıştı ve annesi Japonya'da yaşıyordu. Babası da geç saatlere kadar çalışıyordu. Si Tu Er Tiao'nun ailesi zengindi lakin çalıştıkları için çocuklarına sevgilerini gösterememişlerdi. Yang Xiao He Mei'nin ailesi aşırı katıydı. Belli bir saate kadar dışarıda durabiliyordu. Habire ders çalışması gerekiyordu vs. Bütün ailelere odaklandı When We Were Young. 

Dizide aşk olduğu için tabi ki bir aşk üçgeni, hatta aşk dörtgeni vardı lakin gelin görün ki entrika sıfırdı! Genelde dizilerde aşk olduğunda kaos olurdu. Burada Hua Biao ve Li Yu, Yang Xi'den hoşlanıyordu fakat ikisinin arasını hiç bozulmadı. Li Yu, Hua Biao'nun hayatını zorlaştırmadı. Huang Deng Deng,  Li Yu'dan delicesine hoşlanıyordu fakat Yang Xi'ye hep yardım etti, kötü bir insan olmadı.

Arkadaşlıkları ise öylesine güçlü ve kuvvetliydi ki! Birbirlerine yardım etmeleri, desteklemeleri beni çok mutlu etti. Lisedeki arkadaşlarımla kendimi düşündüm izlerken. 






Hua Biao feminen kadınlardan hoşlandığı söyledikten sonra Yang Xi; 



Eğlenceliydi de aynı zamanda. Hayatımda bu kadar çok güldüğüm sitcomlar dışında birkaç dizi var ve bu da onlardan biri oldu. 1996'ların feminen görünüşü bu mu bilemiyorum ama puantiyeli elbisesi ve kurdele şeklindeki tacıyla tam bir hediye paketini anımsattı bana :D  




Bir de bu var. Hua Biao evde temizlik yapıyordu atlet ve şort ile. Yang Xi gelince hızla odasına gidip üstünü değiştirdi. Babasının takımını giymiş.. Büyükannesinin bakışları beni temsil ediyor :D

WWWY eğlenceli falan dedik ama peki bu diziden öğrendiğim şeylerin birkaçı neydi? İngilizce çevirilerime güvenmesem de kendi anladığım şekilde yazacağım. Hatalarım için özür dilerim şimdiden :D 


"Hiç çalışmıyorsun. İyi yapamadığını nasıl bilebilirsin?" Sınav senemde "Anne ben fizik çözemiyorum." diye ağladığım sıralarda annem aynısını söylemişti bana. Ondan sonra çalışıp denemelerde net sayımı yükseltmiştim vs. Bu sözü hepimiz duysak da uygulamada biraz zayıf kalıyoruz lakin yine de etkiledi beni. 


"Yang Xi, herkese ait bir dünya var fakat inşa etmek için sıkı çalışmaya gönüllü olduğun sürece sana ait fazla fazla dünyaların olacak."  Hua Biao'nun söylediği bu söz tam anlamıyla yüreğime dokundu. Sınava çalıştığım sırada bu sözü görmüş olsaydım her yere yazardım eminim ki. Şimdi ise ajandama yazdım ve okuduğum bölümde ilerlerken hep hatırlayacağım :D 


"Hangi insanlar mucizelere ulaşır biliyor musun? Mucizelere inanan insanlar." İnanalım bakalım mucizelere. Kendi mucizelerimizi yapalım hayatta. 



Bunlar sadece ekran görüntüsünü almayı akıl edebildiklerimdi. Bunların dışında izlerken öğrendiğim birçok şey oldu. Tekrar tekrar izledim keyiften :D Çince değil de İngilizce olsaydı dili eminim ki beğenen insan sayısı artardı. İlgi artardı. Ayrıca dizi deli kaynıyor! Ciddi ciddi deli kaynıyor.




Diziyle ilgili söylemek istediğim tonlarca şey var fakat toplayamıyorum. Ev telefonundan yaptıkları konuşmaları, her yere bisiklet ile gitmeleri, paten sürme yarışı yapmaları vs hepsi çok hoşuma gitti. Mutlaka izleyin dediğim dizilerden biri :) 

Dizinin şarkılarını dinlemek isterseniz buraya tıklayarak Youtube çalma listesine gidebilirsiniz :D






Dizideki çift için yapılmış videolar :D 

İkinci sezonu merakla bekliyorum. Aynı ekip olur umarım :D Kendinize iyi bakıın. 

Ming Hao'nun tatlılığı beni bitirdi...






22 yorum:

  1. Bu uzak doğu dizilerine bir türlü alışamadım ama yakın zamanda başlamayı düşünüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hoşunuza giden, kendi damak zevkinize göre diziler bulmuşsunuzdur. Cidden harika yapımlar çıkıyor

      Sil
  2. Dizide entrikanın olmamasına sevindim :) Çok da severek izlediğin öyle belli ki yazıya yansımış :)

    YanıtlaSil
  3. Çok sevimli bir dizi gibi görünüyor :)) İngilizce altyazılı olması daha iyi olmuş bence :D

    YanıtlaSil
  4. oleey aldım listeyeee. senden en neyi izlemiştim ya unuttum, hymn of death olabileer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet onu olabilir. Dizi çok izliyorum, hangilerinin yorumunu yazdım hatırlamıyorum...

      Sil
  5. başladıııım oleeey :)

    YanıtlaSil
  6. ay pek keyifle izliyom yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlenmeyecek dizi mi kız ? Bayılıyorum ben de :D

      Sil
  7. Sahiden 2.sezon çıkacak mı? Umarım çıkar, henüz mezuna kalmış biri olarak ne kadar çok şey öğrendiğimi ve asla pes etmemem gerektiğini anladım. Tabii ki bazı şeyler dizi seyrine uygun gitmez ama bir şekilde motive oldum. Umarım ikinci sezon geliirrTT

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! Ben de bekliyorum ikinci sezonu dört gözle. Umarım geliir

      Sil
    2. Çok rahat yeni konular bulunur ama bulunmayabilir de şu an tek isteğim gelse de izlesem. Cidden izledikten sonra ders çalışmaya ve verim almaya başladım. İyi ki izlemişim mezun seneme güzel bir giriş oldu :)

      Sil
    3. Üniversitedeki hayatlarıyla ilgili yapılabilir bu sefer :) Bana da iyi gelen bir diziydi. Aynı şekilde sevmene çok mutlu olduum

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  8. Orası öyle ama olası her şeyi lisede yaşadıklarını varsaymıştım ben ama o sezonlar arasındaki boşluğu 4 bölümde anlatsalar bir şekilde sonuna kadar biraz üniversite zaten geçmişten bahsediliyordu en sonunda da onlara göre günümüz kısmı olurdu miss gibi hayat dersleriyle dolu bir dizi olurdu. Başka bir dizi kendine bu şekilde bağlayamazdı bile ankdlc ve ben de çok sevindim izlerken benimle aynı hissiyatla dolan birini gördüğümee

    YanıtlaSil
  9. when we were young un giriş müziği var eğlenceli ve çok güzeldi onu bulamıyorum bulamama yardım eder misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açılış şarkısı bu https://www.youtube.com/watch?v=WSdu1OtMyx0

      Sil
  10. when we were young un giriş müziği vardı çok eğlenceliydi bilen varmı? yada bulabilirmisiniz
    ?

    YanıtlaSil
  11. Iyiki izlemişim çok güzel lise anılarımı hatırlattı teşekkür ederim 😊 ikinci sezonu çıktı mi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2. sezonu çıkmadı ve çıkacağına dair net bir şey de söylenmedi ne yazık ki... Ben de izlerken lise günlerimi hatırladım, rica ederiim

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }