Dizi Yorumu | DUEL


Bir Öğrencinin Kaleminden herkese merhabalar. 
Bu gün önceki yazılarıma nazaran daha farklı bir yazı ile karşınızdayım. Twitter hesabımdan beni takip ediyorsanız birazdan yorumlayacağım diziyi ve karakterlerini ne kadar sevdiğimi biliyorsunuzdur. Her gün üç dört tane dizi karakterlerinin gifini paylaşmadan duramadığımı da biliyorsunuzdur. Öncesinde ufak ufak anlattığım bu diziyi şimdi derinlemesine inceleyip, yorumlayacağım. Belirtmeliyim ki spoiler içeren yerler olabilir. Hatta bu yerler bütün yazıyı kaplayabilir. Sevdiğim dizileri anlatırken kendimi kaptırıyor, dizi hakkında spoiler vermeden duramıyorum :) 
1993 yılında yasadışı deneyler ile iki insan klonu yaratılıyor. Üzerlerinde yapılan deneyler ve ameliyatlar dışında bir hücreye kapatılan, hayatı ve dışarıyı bilmeyen bu klonlar 12 yaşında birbirlerinden ayrılıyorlar. Geçen 12 yılda biri iyi insan olarak kalırken diğeri gözünü kırpmadan insanları öldüren bir katile dönüşüyor. 
12 yıl sonrasında suç birimi ekibi liderinin hasta kızının kaçırılması ile başlayan olaylar klonların karşı karşıya gelmesi, yaşamak için verdikleri mücadele, geçmişleri ve olayları çözmek için çabalamalarıyla devam ediyor. 




                                            Ana oyuncu kadromuz böyle. 


Jang Deuk Cheon: Suç birimi ekibinin lideridir. Kızına karşı oldukça sevecendir. Evin geçimi, hastane masrafları derken maddi olarak zorlansa da kızı Soo Yeon ile birlikte olduğu için mutludur. Bir gün Soo Yeon'un kaçırılması ile dedektif olsa dahi ne yapacağını şaşırır ve suçlunun fidye isteğini kabul eder. Kaçıran kişinin yüzünü görmesi, suçlunun olay yerinde kanını bırakması ile aramaya koyulur.Kızını kaçıran kişiyi ararken klonlar ile karşılaşır. 






Lee Sung Joon: Bir otobüste uyanan ve uyanır uyanmaz dedektif ile karşılaşan ve kaçırma suçuyla suçlanan iyi klonumuzun hatırladığı tek bir şey vardır; iki gün önce Busan'dadır ve bir evsizin yardımıyla bu otobüse bindirilmiştir. Suçsuz olduğunu ve hiçbir şeyi hatırlamadığını söylese de suçlunun olay yerinde bıraktığı kan örneği ile eşleşme gösterdiği için suç üzerine kalır. 






Lee Sung Hoon: Çocukluğundan beri sayısız ameliyat geçirmiş, 20 yıl boyunca hapsedildiği hücreden kaçmayı başarmıştır. İstediği iki şey vardır; yaşaması için gerekli olan aşıyı yapabilmek için klonlandığı kişinin nakledilen organlarını bulmak ve intikam almak. Bu yolda işlediği suçları, klonu olan Sung Joon'un üstüne yıkmaktan çekinmez.



Choi Jo Hye: Savcı olan bu karakterimiz Soo Yeon'un kaçırılma vakasında görevlidir. Sung Joon'u suçlayıp durur.










Ryu Mi Rae: Eski bir tıp öğrencisi olan Mi Rae, annesinin doktor olmasını istememesi üzerine muhabir olur. Annesinin vefatından sonra eline belli başlı hastane kayıtları ve bir fotoğraf geçer. Bunların ne olduğunu merak eden Mi Rae , hem annesinin geçmişini hemde belgeleri araştırmaya koyulur. 





Lee Yong Sup: Sung Hoon ve Sung Joon'un klonlandığı kişidir. 1991 yılında yasadışı deneyler yapan bir doktordur fakat vahşice öldürülmüş, organları nakledilmiştir. 






Jang Soo Yeon: Şeker mi şeker bu karakterimiz küçük yaştan beri kanser ile mücadele ediyordur. Kök hücre tedavisi olacağı sırada kaçırılır ve hastane odasına benzer yerde tutulur. 




Aksiyon dizilerini fazlasıyla seven ve genlerle ilgili şeyleri dikkat çekici bulan benim için bu dizi hazineydi. OCN'in dizilerini beğendiğim için başlamıştım. İyi ki de izlemeye başlamışım dediğim dizilerden.


Söylemeliyim ki dizide üç karakteri de canlandıran   (Sung Joon-Sung Hoon-Yong Sup) Yang Se Jong çaylak oyuncu olmasına rağmen performansıyla gönlümde taht kurdu. Karakterler arası geçişler olsun, her karakterin kendine has özellikleri olsun çok iyi yansıtmış. Kore de cumartesi-pazar yayınlanan Duel, bu hafta final yapıyor. Final bölümünde bozmazsa harika diyebilirim. Genel olarak gördüğüm yorumlarda ilk bölümde sıkılma söz konusu. Aynı şey bende de olmuştu fakat OCN'nin yapımlarını çok fazla sevdiğim için diziye güvenme kararı aldım ve devam ettim. Pişman değilim. 




Konu olarak güzel bir dizi. Oyunculuklar da konu kadar güzel. Dizinin ilk bölümlerinde Sung Joon'un habire dayak yemesi beni çıldırttı açıkçası. Ah bir de bu bölümlerde ağzından düşmeyen iki cümle vardı; "Hatırlamıyorum." "Bilmiyorum." Öyle ki siz daha o ağzını açmadan bunları söyleyecek hale geliyorsunuz. Dizinin finalini kestiremiyorum. Mutlu son olur mu, klonlara acı çektirenler ceza alacak mi hiçbir fikrim yok. Tek umudum senaristlerin diziye yakışır, tatmin edici bir final yapması. 








Bundan sonrası diziden sahneler içermektedir. 







(Birinin sana karşı iyi olması başkasına karşı da iyi olacağı anlamına gelmez. Birinin iyi olup olmaması öznel bir görüştür.)



Üçlümüzün ilk karşılaşması 



Dizide içimi eriten birkaç Sung Hoon - Soo Yeon etkileşimi vardı. Sung Hoon ne kadar kötü bir karakter olsa da Soo Yeon'a elinden geldiğince iyi baktı. 


Sung Hoon'u kapüşonlu olarak görüyorsanız orada birilerinin öleceğini söylemek yanlış olmaz. 



Se Jong'un oyunculuğundan etkilendiğim sahnelerden biri. 


OCN'in Sung Hoon ve Soo Yeon için yaptığı bu editte The Man From Nowhere esintilerini sezmemek mümkün değil. 


Benim çok severek izlediğim bir diziydi. Canım sıkıldığında eski bölümlerini izliyorum. İzlemek isteyenler beklemeden başlasın derim :) Kendinize iyi bakın! 

25 yorum:

  1. korelileri ben de severim..keretalar çizgi film karakteri gibi.. :)

    YanıtlaSil
  2. Konu gerçekten ilginç bir bilimkurgu. Kore dizisi hiç izlemedim ama bunu severek izleyeceğimi düşünüyorum. Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilimkurgu dizilerini seviyorsanız gerçekten hoşunuza gidecektir. Rica ederiim :)

      Sil
  3. Ben de hiç bilmiyorum bu dizleri ama sanırım gençler arasında popüler :) Ayrıntılı ve güzel bir anlatım olmuş canım benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok izliyorum biliyorsun hala :) Teşekkür ederiim

      Sil
  4. Bu tür kore dizilerini hiç izlemedim, nedense bana çok yapmacıkmış gibi geliyor. Hint filmleri de çok aşırı yapmacık.
    Ama anlatımınız güzel olmuş. Teşekkürler, izlemek isteyenler için güzel bir yorum olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı dizilerde benimde yapmacık bulduğum yerler var. Teşekkür ederim bu arada ^-^

      Sil
  5. Sürekli gözüme takılan acaba nasıldır diye düşünüp ama pek araştırmayan ben yazın ile karşılaşınca kafamda bir şeyler oluştu.Sanırım bi ara bakabilirim bu diziye,teşekkürler yorum için;)

    YanıtlaSil
  6. Hiç kore dizisi ve filmi izlemedim, ama polisiye severim.

    YanıtlaSil
  7. Konusu bana Kyle XY'ı anımsattı, uzun zaman önce izlediğim Amerikan dizisiydi. :D Kore dizilerini ben de seviyorum, özellikle yaz için idealler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerek yaz için gerek kafa dağıtmak için birebir. Bölümlerin az olması da işe yarıyor tabi :)

      Sil
  8. Daha önce birkaç kere kore filmi izlemiştim ve beğenmiştim :) Konusu ilgimi çekti, harika anlatmışsınız :) Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik konuları var. Günümüz teknolojisi ile çekimler de kaliteli. Teşekkür ederiim 😁

      Sil
  9. izliycem sayende. bi de valla sen ne güzel yazıyon ya mutluluk veriyo valla yazılarıın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah çok teşekkür ederiim :D Yazmayı seviyorum ondandır belki de

      Sil
    2. ivit bence de ondan hep sev bariiii :)

      Sil
  10. Dikkatimi çeken dizilerden biriydi. Konusu da güzelmiş. Listeme ekledim. OCN iyi diziler çıkarmaya başladı bu aralar.
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OCN'in dizilerine bayılıyorum. Senaryo gerçekten güzel oluyor. Umarım beğenmişsindir :)

      Sil
  11. Dizi yayınlanırken izliyordum, finalini hala izlemedim ne olacağını biliyorum o yüzden elim gitmiyor eırugfktgkblm YSJ'un yeni bir dizisi başladı haberin yoksa bak derim bundan çok farklı bir tarzda ama çok zevkli daha 4 bölüm yayınlandı(koreantürk 2 bölümü birleştirip yayınlıyor yani daha 2 bölüm var)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Se Jong dizi yapar da izlemez miyim hiç? Dizi çok eğlenceli :D

      Bunun finalini ben de izleyemedim ne olduğunu bildiğim için :D

      Sil
  12. Dediğin gibi ilk bölümü izleyip bırakan kitledenim ben de :D Gerçi ben diziye devam etmek istiyorum aslında ve ileride güzelleşeceğine de eminim ama ilk bölüm biraz sarmayınca kaldı öyle :D Bu yazıdan sonra yine bir izleme hevesi geldi gerçi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi düşündükçe benim de izleyesim geliyor fakat Se Jong'un yeni dizisine kaptırdım kendimi. Duel yayınlandığı zamanların en iyilerinden bana kalırsa :D

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }