Dizi Yorumu | The Gifted (2018)

Herkese merhabalar. 
Evde kaldığım süre içerisinde yayınlayacağım blog yazılarına dizi yorumlarım ile devam ediyorum. Bu yazının konusu ise Tayland yapımı The Gifted. 


13 Bölüm
35-40 dakika
"Hiç kendinize neden bu kadar çok çalışmanız gerektiğini sordunuz mu? Daha önce hiçbir öğretmeninizin sizi anlamadığını düşündünüz mü? Hiç neyi isteyip istemediğinizi dikkate almayan okulun aptal sistemi yüzünden hayal kırıklığına uğradınız mı? Hiç okulun yetenekli öğrencilere hevesli olduğunu ama ne kadar acı çektiğimizi neden umursamadığını merak ettiniz mi? Ve buna neden katlanmak zorunda olduğumuzu?" [1]

Şimdi gözlerimizi kapatıp bir lise hayal edelim. Öğrencilerin sadece okula girdikleri yıllara göre değil ayrıca akademik başarılarına göre de sınıflandırıldığı, en başarılı sınıfa her yönden ayrıcalık tanındığı bir lise. İşte Ritdha Lisesi tam olarak böyle bir okul. 

Ritdha Lisesi'nin aynı zamanda Gifted Programı adlı bir programı daha bulunuyor ve sadece belli başlı öğrenciler bu programa geçebiliyor. Okulun en ayrıcalıklı öğrencileri olan Gifted öğrencilerinin seçilmesi ve bu öğrencilerin dersleri ise ayrı bir gizem konusu. Zira herkes başarı ile alakalı olduğunu düşünürken değerlendirme sınavı sonucu okulun en vasat sınıfı olan 4-8'den Pang Gifted Programına kabul ediliyor.

Peki ya neye göre seçiliyor Gifted öğrencileri? 

"Canlı organizmaların her zaman evrimleşir. Bir engel gördüklerinde değişmeye hazırdırlar. İnsanlar da böyledir, kendini geliştirmeye açıktır. Özel güçler ise insanın beyninde gizlidir. Öyle ki Ritdha Lisesi beynin yapısını değiştirmesi için onu uyaracak sonik dalgalar göndermenin bir yolunu bulmuştur."

Wave karakterinin de dediği gibi; "Neden mi Gifted Programındasınız? Çünkü hepimiz olağanüstü hale geliyoruz." [2]

Diziyi GMMTV Youtube kanalı üzerinden izleyebilirsiniz  


Dizide neleri sevdim?

Diziye dair sevdiğim aslında çok fazla şey var. Mesela öğrencilerin özel güçlerinin şekillendiren şeyin onların karakteri ve ilgi alanlarının oluşu diziyi daha güzel hale getirdi. Diziye dair sevdiğim şeylerden biri de her bir bölümde başka bir karakterin gelişimine odaklanıyor oluşu. Doğru ya da yanlış. O kişinin bakış açısını gösterip bir şekilde büyümelerini sağlıyor. Ayrıca tamamen ciddi bir havasının olmaması, güldürmesi çok hoşuma gitti. Soluksuz izledim diziyi. Ah bir de herkesin ders çıkarabileceği güzel sözler vardı dizide. Sadece o karakterlerle ilgili değil, hayatımızda uygulayabileceğimiz şeylerdi bunlar. 

Dizide neleri sevmedim? 

Beni rahatsız eden, sevmediğim bir şey olmadı izlerken. Hah tabi ki diziyi izlerken göze batan, "eh yok artık" dediğim şeyler oldu ama konusu süper güçlerle alakalı olduğu için normal geldi böyle şeyler. 


Diziden aldığım ekran görüntüleri: 


Bu ikilinin sahnelerinde çok güldüm



Yakışıklım için başlamıştım diziye. 


[1],[2]= GMM TV Youtube kanalındaki çeviriden alıntıdır. 

10 yorum:

  1. Bu virüs günleri en iyi kitap-dizi-blog okuyarak geçiyor :)
    Gifted görünce Atiye mi dedim bir an, onu yazmıştım ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu da yakın zamanda izlemeyi istiyorum aslında... Kesinlikle. Başka türlü geçmezdi bu günler

      Sil
  2. taylanda pekuuuu, bu da olabilermiiş :)

    YanıtlaSil
  3. Bana bir diziyi hatırlatıyor ama çıkaramadım şimdi :( Türkçe altyazısı yok mu acabaaa? İngilizcem üzerime afiyet pek iyi değil de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemedim ki... Youtube üzerinde birkaç bölüme Türkçe altyazı eklenmiş fakat onun dışında bulamadım ben de

      Sil
  4. Hiç Tayland dizisi izlemedim, bunla başlarım belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben izliyorum ara sıra. Güzeldi bu da tabi kii :) İkinci sezonu gelse bir an evvel keşke

      Sil
  5. Son repliğe bayıldım. Dizi ve kitaplarla bu günleri de atlatacağız :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Böyle geçiyor günler ancak :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }