Dizi Yorumu | Itaewon Class

Bir süredir Kore dizileri izlemiyordum/izleyemiyordum. Bu döngüyü kıran ve bu hafta final yapan Itaewon Class yorumum ile karşınızdayım. 


Zenginlerin hükmünün geçtiği bir dünyada Park Sae Ro Yi, yeni okulunun ilk gününde sınıf arkadaşlarından birinin zorbalığa uğradığını, kimsenin yardım etmediğini ve hocaların sessiz kaldığını fark edince zorba Jang Geun Won'u durdurmaya çalışır ve en sonunda ona yumruk atar. Bilmediği şey ise Jang Geun Won'un babası, Jangga restoran zincirinin sahibidir ve Sae Ro Yi'nin babasının patronudur. Önce özür dilemediği için okuldan atılır, ardından babası işinden olur. Hayatlarının değişmesi ile küçük bir restoran açmaya karar verirler lakin Sae Ro Yi'nin babası araba kazasında vefat eder. Suçlu ise Jang Geun Won'un ta kendisidir. Asıl suçlunun Geun Won olduğunu lakin başka birinin suçu üstlendiğini öğrenen Sae Ro Yi çıldırır ve Geun Won'a saldırır. Ardından da cinayete teşebbüsten hapse girer. 

İşte olaylarımızın asıl başlangıcı bu. İntikam almak isteyen Sae Ro Yi, 10 yıl sonra Jangga'nın en işlek pubının olduğu Itaewon'da kendi pubını açar. Amacı Jangga'yı yerinden edip Kore'nin en iyi restoran zincirini kurmaktır. 


Dizide neleri sevdim?

Dizide tabuları yıkmaya yönelik çok fazla şey vardı. Transeksüel birinin olması, babası Koreli olmasına rağmen ten renginden dolayı kabul edilmeyen karakter vs.. Bu konuda ırkçılık ve insan hakları konusuna değinmeleri çok güzeldi. Her karakterin ayrı bir hikayesi vardı az ya da çok. Bunların gösterilmesi ve karakter gelişimlerinin işlenişine bayıldım. Ayrıca dizinin şarkıları harika. Çoğuna bayıldım diyebiliriz. 

Dizide neleri sevmedim? 

Soo Ah karakterinin taraf seçme muhabbeti, intikam konusundaki bazı işlenişler ve aşk hayatının bu kadar yavaş oluşu hiç hoşuma gitmedi. Yani dizinin ana konusu aşk değil o yüzden arka planda kalmasını anlıyorum ama son bölümde olmasaydı aşk sahnesi keşke... Olan sahneler de beni mutlu etmedi zaten.. 











8 yorum:

  1. Renkli saçlı eleman ne kadar sempatik :D Tabuları yıkmaya çalışmaları çok hoş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadına bayılıyorum ben de. Dizide de transeksüel bir karakteri canlandırdı :)

      Sil
  2. Ablam izliyordu da diziyi izlerken bayağı bir kriz geçiriyordu evin içinde. Bol intikamlı bir dizi uff sinir oluyorum şöyle intikam üzerine dram dizisi yapıyorlar sonra hoba ucundan kıyısından aşk koyalım da ayıp olmasınlı şeyler -_- İzler miyim bilemiyorum ama yorumun gerçekten çok iyi olmuş *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablanın kriz geçirdiği yerleri biliyorum sanırım :D Değişik fakat güzel bir diziydi. Ben aşk odaklı izlememiştim ama intikam muhabbeti sıktı. Aşk gelsin bari dedim o da sıktı...

      Sil
  3. ooooo izlenirmiş buuuuu :)

    YanıtlaSil
  4. Final yapsın diye bekliyordum , madem final yapmış , kardeşimle izleyim bunu zaten evdeyiz :D park seo jooncuğumu zaten pek bir severim ehehehe :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum Park Seo Joon'u. Vakit geçirmek için cidden güzel bir dizii

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }