Film Yorumu | Şüphe (Burning)

Merhabalar :) 
Arkadaşımla geçirdiğimiz eğlenceli günü film izleyerek sonlandıralım dedik ve vizyondaki filmlerden sevdiğimiz oyuncuların olduğu Şüphe filmini seçtik. 

Haruki Murakami'nin kısa öyküsü Barn Burning'den uyarlanan film, yarı zamanlı hamallık yapan ve ilk kitabını yazan Lee Jong Su'nun çocukluk arkadaşı Haemi ile karşılaşıp onunla yakınlaşması ile başlayıp Haemi'nin Afrika gezisine gittiği vakit kedisine bakmasıyla ve Haemi'nin yanında Ben adlı biriyle dönmesiyle devam ediyor. 




Filmi izlerken "Ah bu sahneyi anladım, şimdi neler olduğunu biliyorum." dediğin anda aslında hiçbir şeyi anlamadığını fark ediyorsun. Bu yüzden sonu dışında gelişen olayları tahmin edemedim pek. Ayrıca metaforların çok fazla kullanıldığı bu filmi sevip beğenmek biraz güç olabiliyor. Yani şu şekilde anlatayım; eğer o metaforların neler olduğunu denkleştirebiliyorsanız gerçekten anlıyorsunuz :D Örneğin Ben'in evinde bulunan makyaj malzemelerinin aslında işkence aletlerini tanımlaması gibi. Genel olarak sebep ve sonuçlarıyla ilgilendiğim için Ben'in hayat hikayesini de merak etmedim değil :D 

Bana kalırsa hikayede eksik noktalar vardı. Karakterlerin tanıtımı ve asıl olaya giriş fazlasıyla uzun tutulmuştu. Fakat diğer taraftan oyunculuklar ve sahne çekimleri harikaydı. Karakterlerin neler hissettiğini, nasıl olduklarını anlayabiliyordunuz kolayca. Not almalık güzel sözleri de bulunduruyordu içinde. 

Yeniden izler miyim emin değilim açıkçası :)  Bana hitap eden bir film olmasa da 28 ödül aldığını ve Cannes FIPRESCI ödülünü aldığını unutmamak lazım :) 

🌟🌟🌟/5

5 yorum:

  1. Bana uymadı. Yine de çok sağol canım :)

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Ben filmden çıkıp evde yorumlara göz atana kadar pek beğenmemiştim. Umarım sen beğenirsin Deep:D

      Sil
    2. izliycem bakalım dahaa :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }