Yine kayboldum, 2018 YKS

Uzun bir aradan sonra yeniden merhabalar :) 
Ortadan kaybolduğum bu süreç içerisinde kendimi bulmaya ve mezuna kaldığım seneyi atlatmaya çalıştım. 
Anladım ki mezuna kalmak biraz daha stresliymiş. Bir yandan ders çalışacak vaktiniz bol oluyor diğer yandan insanların size 'üniversiteyi kazanamamış' diye bakışlarını takmamaya çalışıyorsunuz. Bir de bu sene olacak mı, geçen senekinden daha kötü bir sıralama yaparsam ne olur diye kendinizi yiyorsunuz :) 
Böyle iç karartan konuları geçelim de bu seneki deneyimimden bahsedeyim. 

Sınav sisteminin hazırlandığımız süre içerisinde aniden değiştirilmesi, tarihin ertelenmesi vb bir çok etken genelimizin psikolojisini sarstı diyebilirim. Ben sayısaldan hazırlandığım için bunun üzerinden örnek vereceğim :) Fen derslerinden (Fizik-Kimya-Biyoloji) konu sayımız çok fazlayken soru sayımız azaltıldı. YGS/LYS sistemine göre fizikten (14+30), kimyadan (13+30), biyolojiden (13+30) şeklinde bir dağılım varken bu sene uygulanan TYT/AYT sisteminde  fizikten (7+14), kimya (7+13), biyolojiden (6+13) dağılımında soru geldi.  Gördüğünüz üzere sınav sorularında büyük bir azalma var. Eh hal böyle olunca bizler konuların azaltılmasını ya da konuların sorularda birleştirilmesini beklemeye başladık. Konu sayısında bir değişiklik olmadı :)

Matematikten 50, geometriden 30 soru gelirken (LYS'de) bu sene ikinci oturumda iki dersten toplam 40 soru geldi. İlk oturum olan TYT'de soru sayısı 120'ye indirildi ve süre 135 dakika olarak kararlaştırıldı. En büyük endişem soruları yetiştirememek olmuştu. 

E İrem bu kadar olumsuz şey oldu da olumlu hiçbir şey yok mu derseniz görebildiğim tek olumlu şey ikinci oturumun 180 dakika olması. Sürede sıkıntı yaşama gibi bir problem olmuyor tabi 3 saat olunca :) 

Sınavım nasıl geçti?

Geçen senenin tersine sınava girerken stresliydim, sınavda ise sakin. İlk oturumda Türkçe'yi rahatça çözdüm fakat dedim ki boş sorularıma dönerim geri. Matematikte yeniden fazlaca zaman kaybettiğim için boş sorularıma dönemedim ve sosyalden soru çözemedim çok. Dershane denemelerimden farklı olan yönü buydu. Dershanede süreyi yetiştiriyor, yüksek netlere ulaşıyordum. Bu sınav öyle geçmedi pek. 

Soruların genel olarak paragraf olması üzerine ÖSYM'nin paragrafı çok sevdiğini anladık bu sene :) Sorular basit olsa da okuyup anlamak, denklemini kurup soruyu çözmek bizlere verilen 1 dakikada mümkün değildi bana kalırsa.

İkinci oturumda soruları beğendim. Zorlayıcı sorulardı, işlem yapmamız gereken sorulardı. Yapabildiklerimi yaptım sayısalda:) 

Sınavdan çıkınca neler yaptım? 

Gidip Netflix hesabı satın aldım :D Sınava hazırlanırken çok fazla dizi izleyememiştim. Bunun üzerine hemen dizi izlemeye başladım. İzlenecek dizi/film/anime listesi yaptım, okumak istediğim kitapları hazırladım. Kendime dedim ki "Sınav o kapıdan çıktığım anda bitti. Sonuçlar açıklanana kadar tatil yapıp, kendime vakit ayıracağım." Yaptığım şey de tam olarak bu. Arkadaşlarımla dışarı çıkıyorum, sinemaya gidiyorum, dizi izleyip bir şeyler okuyorum. Çalışma masamın üzerindeki kitapları kaldırıp makyaj malzemelerimi, bakım ürünlerimi koydum. Panomdaki ders notlarının yerini takılarım aldı :D Benim gibi sınavdan çıkmış insanlara da bunu öneriyorum. Sınavınız kötü geçtiyse de mezuna kalacaksanız da bunu tatilden sonra yaşayın. Bir tatili hak ettiniz. Sonuçların açıklanmasına 26 gün var. Sonuçlardan sonra tekrar strese gireceksiniz zaten. Ha diyorsanız ki sınavla ilgili bir şeyler yapmam lazım, bölümleri üniversiteleri araştırın. Umutsuz olmadığınızı göreceksiniz.  O yüzden önünüzdeki günleri dolu dolu geçirin :) Kendinize iyi bakın. 




17 yorum:

  1. Birde bunları yaparken kendini özletmeden daha çok yazmalısın. Yazdıklarını okumak güzel canım :) Sınav sonuçların inşallah istediğin gibi gelir canım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah tamam ablacığım dikkat edeceğim bunlara :) Teşekkür ederiim

      Sil
  2. Sistem çok acayip değişik geldi bana yaa. İki sene önce böyle değildi. Tabi stres yapmakta haklısın. Sormadan edemeyeceğim hangi bölümü istiyorsun 🤔🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben geçen sene de girdim ve gerçekten o sistemi özlemiyor değilim. Bana kalırsa daha iyiydi :)
      Beslenme ve Diyetetik istiyorum öncelikli olarak

      Sil
  3. hoşgeldiiiin bi baksanaaaa son yazımaaaağğ :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba. İnşallah dilediğin bölüme yerleşirsin. Deep'in tavsiyesi ile geldim. Ben de beklerim. Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  5. Ben de aynı düşüncedeyim. İki sınavı da deneyimledim ve YGS-LYS daha iyiydi.
    En iyisi valla. Arkadaşım kendini el işlerine adadı, ben dizi izliyorum habire. Kafalarımızı dağıtmak lazım daha bunun tercih dönemi var :) Umarım hayırlısı olur

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar:)
    Bloguma gelmişssin bende ziyaret etmek istedim. Yazını okudum. Bende öğretmenim bu senede bir çok öğrenci hazırladım. Sistemin değişmesi ve mezun öğrenci stresini iyi bilirim. Ama bence sen süreci baya iyi idare ediyorsun. Naçizane tecrübelerime dayanarak şunu söyleyebilirim ki sonuçlar açıklandığında öğrencilerin çoğu beklediğinden daha iyi sıralamalarda oluyorlar. Yani senin için sıkıntılı olan süre diğer bütün öğrenciler içinde geçerli. İnşallah istediğin bölümü de kazanır rahata kavuşursun sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Burada yazmam rahat fakat yaşarken baya sıkıntılı geçen bir süreçti. İnşallah 💕

      Sil
  7. heey hadi geçmiş olsun çok heycanla okudum yaaa. sonu da tatlıydı ki çok güzel yapmışsın. hayırlısı artık olsun yaaa nasıl olsa seneye olur ki olmazsaaaa. böyle bilinçli olunca nasıl olsa kazancan kiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah ya. Yazarken ben de aşırı heyecanlıydım cümlelerime nasıl da yansımış 😂😂

      Sil
  8. Akıl ve ruh sağlığınız her şeyden önemli bizim için.Geçti gitti sınav :) Seni yeniden aramızda görünce de pek mutlu oldum :) Hoş geldin sevgili yeğenim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönmekten ben de mutluyum :) Teşekkür ederim hala 💕

      Sil
  9. Sana hak veriyorum; üzülmek hiçbir devinim gerçekleştirmiyor, bu yüzden üzülmek yerine tadını çıkarıp harakete geçmek en iyisi. ^_^ Sonuçlar açıklanana kadar tatilin tadını bol bol çıkaracağın günler diliyorum! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim :D Şimdiden başladım keyfini çıkarmaya

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }