Öğrenciler İçin Uygulamalar

Herkese merhabalar 
Yazmayı en çok istediğim yazı ile karşınızdayım! Ders çalışırken kullanabileceğiniz uygulamalardan bahsedeceğim bu yazıda. Kendi faydalandıklarımı koydum. Genel olarak YGS - LYS için uygulamalar fakat lise hayatınızda da rahatça kullanabileceğinizi düşünüyorum. Androidlerde rahatça bulabileceğiniz bu uygulamalar iOS'ta da var mı bilemiyorum. Kusursa bakmayın :) 

1) Üniversiteye Hazırlanıyorum

Hedefinizi ve ne kadar yaklaştığınızı görebileceğiniz bir uygulama. Konu ve soru takibi yapabildiğiniz gibi ne kadar ders çalıştığınızın da takibini yapabiliyorsunuz. Her gün farklı bir söz ile karşınıza çıkıyor uygulama. Mesela şu an yazan günün sözü;

"Birçok insan başarısızlığa uğramaz çünkü hiç denemez." - Norman MacEwan


2) Biyoloji Sözlüğü

Biyoloji konu anlatımlarında ya da sorularda geçen ve o an hatırlamadığınız şeyleri kolayca bulabileceğiniz bir uygulama. Kelimeyi anlattıktan sonra bir de görsel ile açıklıyor. 







3) Gri Koç

Youtube kanalı sayesinde tanıyıp bildiğimiz, neşeli hocamızın bir de uygulaması var. Bu uygulama da videoları rahatça izleyebiliyor, duvarda hem ekibin hem de öğrencilerin yazdıklarını takip edebiliyorsunuz. Motivasyon açısından işinize yarayacaktır.





4) Memrise

Yabancı dilleri öğrenmek istiyorsanız işinize fazlasıyla yarayacak bir uygulama.  Twitter'da takipleştiğim bir arkadaşımdan görüp kullanmaya başladım. Sizlere kelimeleri okunuşları ile birlikte veriyor, o ülkenin yerlilerinin söylediklerini tahmin etmeye çalışıyor, duyduğunuz şeyleri yazmayı deniyorsunuz. Pro versiyonu da var, ücretli olan fakat yükseltmeden de rahatça faydalanabileceğiniz bir uygulama. Unuttuğum İngilizce ve Almanca'yı buradan tekrar ediyor, üstüne Korece ve Japonca çalışıyorum. 





5) Mathway

Çok bilinmeyenli denklemleri, logaritma vb soruları çözmekte size yardımcı olacak bir uygulama. Uygulamayı indirmek istemezseniz bir internet sitesi de mevcut. Buraya tıklayarak internet sitelerine ulaşabilirsiniz. 





6) Malmath


Trigonometri, integral, limit, türev gibi konuların sorularını yazdığınız takdirde hem soruları çözüyor hem de adım adım nasıl çözüldüğünü anlatıyor. Ayrıca Türkçe! 






7) Fizik Formülleri

Fizik formüllerine kolayca ulaşabileceğiniz bir uygulama. Sadece son sınıfların değil, 9-10 ve 11.sınıflarında işine yarayacağına eminim. 








8) YGS Tarih Ders Notu

Benim lisedeyken en çok faydalandığım, tarih notlarını fazlasıyla beğendiğim tek uygulama. Konu başlıkları uygulamayı açtığınızda karşınıza çıkıyor. Tarih hocamızın derste sorduğu soruların cevaplarını kolayca bulabiliyordum ki söylemek isterim Tarih hocam fazlasıyla zor soruyordu.




9) Sınav Koçu

Konularda ne kadar ilerlediğinizi yüzdelik dilimlere göre takip edebileceğiniz bir uygulama. Ayrıca sınava ne kadar kaldığına da bakabiliyor, soru da çözebiliyorsunuz. 







10) Sınav Hocası

Türkiye genelinde denemeler olabileceğiniz, başka insanlarla düello da karşılıklı soru çözebileceğiniz, konu çalışabileceğiniz ve birçok şeyi daha yapabileceğiniz bir uygulama. 






 11) Clockwork Tomato(1.) ve Pomodoro Timer(2.)

Pomodoro tekniği artık daha yaygın. Benimde ders çalışırken kullandığım bir yöntem. Bilmeyenler için Pomodro tekniği; 25 dakika ders, 5 dakika ara şeklinde ilerliyor.  Bu bir pomodoro ediyor. 4 pomodoro'nun sonunda 15-30 dakikalık büyük bir ara oluyor. Bu teknikte şöyle bir şey var ki çalıştığınız 25 dakika içerisinde sadece dersiniz ile ilgilenmelisiniz. Konu tekrarı yapıyorsunuz diyelim, süreden önce bitirdiniz. Tekrardan başlayın, not çıkartın. 5 dakika arada da dersi düşünmeyip, başka şeyler ile ilgilenin.
 
Bu iki uygulamayı da kullanıyorum. Clockwork Tomato(üstteki) 'yu bir tık daha fazla kullanıyorum. İlk uygulamada saatinizin renklerine kadar her şeyi ayarlayabiliyorsunuz. Ayrıca ekranda saatiniz de görünüyor. Başlangıçta tik tak sesi çıkıyor ardından son 10 ve 5. dakika da ,yanlış hatırlamıyorsam, bu sesleri duyuyorsunuz. Diğer uygulama da ise tik tak sesleri 25 dakika boyunca devam ediyor. Ders çalışmakta sorun yaşıyorsanız faydalanabileceğiniz iki uygulama :) 







12) Timetable

Dersler, görevler, sınavlar vb şeyleri sıralayabileceğiniz, program yapabileceğiniz bir uygulama. 








13) Türkçe Konu Anlatım YGS LYS

YGS'ye hazırlanırken kullanıyordum. Konuları anlattığı kartları var. Geçen sene fazla reklam çıkıyordu fakat test çözerken bir konu aklınıza takıldığında kısaca bakabileceğiniz bir uygulama.





14) Coğrafya Yardımcım

YGS - LYS konularını özet halde bulabileceğiniz, sonrasında da öğrendiklerinizden test olabileceğiniz bir uygulama. Ayrıca konuları çalıştıktan sonra ne kadar ilerlediğinizi de görebiliyorsunuz. Çıkmış soruları, uygulamadaki soruları da çözebilirsiniz.






15) GeoFormül

Konu başlıklarını ve bu konulara ait kısa bir açıklama ile formülleri bulabileceğiniz bir uygulama. 


16) YGS Fizik

YGS konularını başlık başlık bulabilir, videosunu izlerken uygulama içerisinde not tutabilir, sonrasında da o konuyu ne kadar kavradığınızı anlamak için mini test yapabilirsiniz. Yanlış yaptığınız soruların da videolu çözümüne ulaşmak mümkün. Uygulama çok hoşuma gitse de tek bir eksisi var ki fazla reklam çıkıyor. Ama artıları için göz ardı edilebilecek bir eksi :) 




17) Memorado

Memorado, akıl oyunları bulabileceğiniz bir uygulama. Başlangıçta bir ankete tabii tutuluyorsunuz sonrasında da  testin sonuçlarına göre oyunlar başlıyor. Uygulama Türkçe ve İngilizce karışık bir dilde. 







18) Quality Time

Telefonu elimize aldığımızda bize kısa gibi gelse de saatler sürebilen bu aktiviteye ne kadar vakit ayırdığınızı görmek istiyorsanız bu uygulama size göre. Telefonunuzda hangi uygulamaya ne kadar vakit ayırdığınızı görebilirsiniz. Sonuçların sizi de şaşırtacağına eminim!







25 yorum:

  1. Sizinle blog yazarları etkinliğine tanışmıştık :) Bloğunuzu şimdi gördüm, bundan sonra takipteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, hatırlarım. Bende takipteyim bundan sonra :)

      Sil
  2. Aaaaa siz daha yeni mi fark ettiniz birbirinizi :) Mücahit de güzel yazıyor bizim yeğen de :) Okumalısınız birbirinizi :)Ben,blog etkinliğindeki tüm arkadaşlarımı çoktan takibe aldım bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben baya geriden geliyorum halacığım. Günlükk programın bitsin daha buluşmayı yazıp takibe alacağım :)

      Sil
  3. Uuu, ne güzel, faydalı bir yazı olmuş bu! Bazı uygulamalar özellikle dikkatimi çekti, inceleyeceğim inşAllah. Emeğine sağlık! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha teşekkür ederiim ♡ Benim işime yarayanlarını ve kullanıp memnun kaldıklarımı koydum özellikle. Umarım seninde işine yarar :)

      Sil
  4. Tosbik'i de eklemelisin benim işime çok yaramıştı. Ve çok faydalı bir yazı olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tosbik'i daha önce duydum fakat kullanmadığım için eklemedim. Kullanmaya başlayayım. Belki yazının ikinci partı olur :D

      Sil
  5. Demek ki çalışmak için bahane yokmuş...
    İstedikten sonra ne güzel yöntem ve sistemde bizim için hazırlanmış ortamlar varmış...
    Emeğine sağlık,umarım senin gibi hazırlanmak isteyenler bu tavsiye ve tecrübelerinden yararlanırlar.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışmak istedikten sonra gerçekten engel yok önümüzde :) Çok teşekkür ederiim

      Sil
  6. du bunu lazım olanlara söleyim :)

    YanıtlaSil
  7. Eskiden olsa kullanırdım şu an hepsini sildim sanırım

    YanıtlaSil
  8. Çok sistematik bir şey...

    YanıtlaSil
  9. Geneli üniversiteye hazırlık öğrencileri için gördüğüm kadarıyla. Kolay gelsiin sana o zamann.


    Takibe aldım bana da beklerim. ^^

    YanıtlaSil
  10. Great post!

    You have a nice blog!

    Would you like to follow each other? (f4f) Let me know on my blog with a comment! ;oD

    Have a great day!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.com

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel uygulamalar. Çalışan öğrenci için güzel uygulamalar :)

    YanıtlaSil
  12. Seni mimledim! ^_^

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,

    Yurdagül Hanımın yazısından gördüm, hemen geldim. :)

    YGS-LYS olmasa da ALES-YDS gibi sınavlarla boğuşan biri olarak içlerinden bazı uygulamaları faydalı buldum. İnceleyeceğim. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım işinize yarayan uygulamalar olur :) Teşekkür ederim, kolay gelsiin :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }