Türkçe Cevherler Part:1 | Günümüz

Birkaç yazı öncesinde dinlediğim Türkçe şarkılardan bahseden bir yazı yazacağımı söylemiştim. İşte o gün geldi çattı.  Part 1, evet :D Bolca Türkçe şarkı paylaşacağım bu başlık altında. Liste kişisel görüşüm ve kendi müzik zevkime uyan şarkılardan oluşmakta. Listedeki çoğu şarkıyı daha önceden duymamış olabilirsiniz ya da tam tersi bütün şarkıları biliyorsunuzdur. Sadece umuyorum ki şarkıları dinlerken keyif alırsınız :)


1.Edis - Çok Çok
İlkay, Edis'in şarkılarını çok fazla seviyor ve zamanla bende sevmeye başladım. Nakarat kısmı ayrı bir hoşuma gidiyor :) 


2.Arel Koray Nalbant - Bisiklet Hırsızları 
Vera grubunu bilenleriniz varsa bu ses size çok tanıdık gelecektir. Grubun vokalı Arel Koray, solo şarkılarını açtığı Youtube kanalında paylaşıyor. Vokal o kadar güzel ki insanı kendine çekiyor. Şarkı da bir o kadar harika :) 


3.Bağzıları - Zaten Kırılmış Bir Kızsın 
Youtube da gezinirken bulduğum bir grup Bağzıları. Şu ana kadar yayınladıkları şarkılarından en sevdiğim bu. Ankara'da konserlerine denk geldim fakat gidemedim. Bir miktar hüzünlüyüm bu konuda...


4.Emir Can İğrek - Beyaz
12.sınıfta sınava hazırlanırken sınıfta ders çalışamadığımız için yakın arkadaşlarımla boş derslerde başka sınıflara geçer öyle çalışırdık. Bir arkadaşımda kulaklık takmadan çalışamazdı. Kulaklığından da hep bu şarkı gelirdi. Öyle tanıdım, öyle hoşuma gitti. Vokal kesinlikle harika. "Düşe kalka büyüyorum işte, biraz yaram var ama geçicek bu gidişle" sözüydü beni şarkıya çeken. Bakalım siz hangi kısmı beğeneceksiniz :) 



5.Teoman - Kupa Kızı ve Sinek Valesi
Teoman hiç şüphesiz ki Türk sanatçılar arasında şarkılarını en çok sevdiğim kişi. Defalarca dinlesem de soğumadığım bir şarkıdır Kupa Kızı ve Sinek Valesi.


6.Mor ve Ötesi - Cambaz
En sevdiğim Türk grupları içerisinde yer alan Mor ve Ötesi'nin hangi şarkısını koyacağımdan pek emin değildim fakat Cambaz şarkısı fazlasıyla anlamlı geldiği için ilk parta onu koymak istedim. Bu şarkıyı bilmeyen var mıdır ki?


7.Gri - Olmaz 
Gri, 2015 yılının sonunda keşfettiğim bir grup. İki şarkıları var, ikisi de harika. Bu şarkıyı duyurmak istedim. Şarkıda da geçtiği gibi "sende şarkılar söyle, şarkılar senle güzel."

8.Kalben - Haydi Söyle 
Kimi insanın reklam sayesinde tanıdığı kimi insanında İbrahim Tatlıses'ten bildiği bu şarkı ilk dinleme de insanda bağımlılık yapıyor. Doğrusunu söylemek gerekirse Kalben'in versiyonunu daha çok sevdim :)


9.Yok Öyle Kararlı Şeyler - Nefret Söylemi 
Bu şarkıyı nasıl tanımlamam gerektiğini bilmiyorum. Dizilerde çalanlarla benziyor (?). Grubu da bu şarkıyla tanıdım. "Bir sarılsan tüm gücünle geçer bir günde.." 

10.Sezen Aksu - Kaçın Kurası
Sezen Aksu'ya bayılıyorum. Bütün şarkıları çok güzel. Bende şu sıralarda söylemekten bir hal olduğum şarkıyı koyayım listeye dedim :)


11.Sinem Güngör - Metrisin Önü
12.sınıftaki sıra arkadaşım sayesinde dinlemeye başladım Sinem Güngör'ü. Güzel sesiyle güzel şarkılara harika coverlar yapmış. Ahmet Kaya'dan bildiğimiz şarkıyı bir de Sinem Güngör'den dinleyelim :)


12.Deniz Tekin - Değmez
Kimilerinin çok beğendiği, kimilerinin ise zerre beğenmediği bir cover. Benim cephemde ise kesinlikle beğendiğimi söyleyebilirim. 


13.maNga - Bir Kadın Çizeceksin
İşte Türk gruplar arasında en sevdiğim grup! Küçükken yatak odamın duvarları posterlerle kaplıydı. maNga'nın da imzalı posteri vardı duvarımda. Ev tadilata girdiğinde söküp atılmıştı, kalbim gibi.. Şaka bir yana bütün şarkılarını hala daha ezbere söyleyebildiğim gruptur. AAAL Şenliklerinde bu sene Ankara'da konserleri vardı, gidemiyorum diye baya üzülmüştüm. Konser yağmur nedeniyle iptal edilmiş. Kötü biri olarak görünebilirim ama kendi adıma sevindim :D 


14.Umut Kaya - Gül Güzeli
Umut Kaya'yı Mor Yazma şarkısını dinlediğinden beri severek takip ediyorum. Bu coverı da birinin tavsiyesi üzerine dinledim. Bir ara vazgeçilmez şarkımdı :)


15.Duman - Öyle Dertli
Sevdiğim bir diğer grup. Ankara'da tonlarca konseri olsa da geç saatlerde olmasının da etkisiyle gidemediğim bir diğer grup... Sevmediğim bir şarkıları dahi yok.


BONUS; Sıla - Yan Benimle
Bu listeye Sıla'yı eklemeden part 1'i bitirmek istemedim. Sıla bayılarak dinlediğim bir kadın sanatçı. Şarkı ise harika. 

10 yorum:

  1. Bildiğim sevdiğim şarkılar :). Özellikle alternatif isimler paylaşman çok hoşuma gitti. Ben de çok seviyorum böyle sofarda çalan ya da ilginç isimli grupları genelde :). Tabi adları için değil güzel şarkıları olduğu için :). Bir iki tane bilmediğim var şimdi onları dinliyorum. Güzel paylaşım olmuş :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim. Türkçe şarkılar da günümüzde fazlasıyla güzeller var fakat insanlar dikkat etmiyor. Bende alternatif grupları da ekleyerek dikkat çekmek istedim. İyi dinlemeler :)

      Sil
  2. Metrisin Önü'nü seviyorum. Bu yorumu da ilk defa dinlemiş oldum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Kaya'nın şarkısı olduğunu bu coverı dinleyince duydum. Umarım beğenmişsinizdir:)

      Sil
  3. Orada Manga mı gördüm?! *_* Benim de en sevdiğim Türk grubudur, küçükken konserlerine gitmiştim, muhteşemdiler! :) Şarkı keşfetmek açısından da çok güzel olmuş bu paylaşım! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manga'ya bayılıyorum cidden! Teşekkür ederiim

      Sil
  4. Teoman'ın şarkısını da çok severim :) Bilmediklerim var listende.Onlara da bakacağım tabi ki canım benim :)

    YanıtlaSil
  5. İlk 4'ü bilmiyorum :(( Teoman'ı, Duman'ı ben de çok severim :))

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }