Dershane Sorunsalı

Uzun zamandır yazmak istediğim fakat emin olamadığım bir yazıyla karşınızdayım. Bu yazıya tıklarken nasıl bir şeyi bulmayı umuyordunuz bilmiyorum lakin yazımızın içeriği pozitif şeylerden biri olmayacak ne yazık ki.


Lise son sınıfı temel lisede okuyup mezuna kalma kararı aldıktan sonra da dershaneye gittim ve bu 2 yıllık süreçte de fazlasıyla gördüğüm bir sorundan bahsedeceğim size; derece sınıfı ayrıcalıkları. 


Öncelikli olarak belirtmek isterim ki derece sınıfında olan öğrencilere hiçbir garezim yok. Hepsini tebrik ediyorum. Benim sorunum sınavın ardından "1. bizden çıktı." diyerek afişler hazırlayıp öğrencilerin listelerini asan özel eğitim kurumlarıyla. 


Temel lisede okurken bu duruma maruz kalmadım. Derece sınıfı deneme çözerdi kendi arasında. Hocalar da gürültü yapmamalarını isterdi herkesten. Asıl sıkıntı ile mezuna kalıp dershane araştırmaya başlamamla karşılaştım.



Yaşananları pek hatırlamıyordum gerçi. Bu sene biri bana tweetlerimi atıp görüşlerimi sorduğunda aklıma geldi. Dershane araştırmaya başladığımda yayınlarını kullandığım ve hemen hemen herkes tarafından bilinen bir dershaneye gitmiştik. Ben YGS'den sonra mezuna kalma kararı aldığım için LYS'ye de hazırlanmadan girdim tabi. Sayısalda 120Bin'deydim. Dershanenin müdürü ise beni almak istemediği hatta genel olarak 100Bin üstünü almadıklarını, 90Bindeki öğrencilerle aynı şeyi yapamayacağımı falan söylemişti. Ayrıca demişti ki "30Binden mezuna kalan var. Sen nasıl sıralamanı yükselteceksin?" Tabi bu sırada 19Binden mezuna kalan öğrenciye yapılan fiyat indirimine de şahit olduk. Trajikomik bir andı benim için :D 

Neyse efendim sonra başka bir dershaneye gittim. Orada da mezunlar çok. Etüt sistemi ile soru çözüm alıyorduk ve bir öğrencinin aynı dersten haftada 2 kez etüt alması yasaktı. Derece sınıfları hariç D: Derece sınıflarına zümre başkanları vs girerdi, diğer sınıflara yeni mezun hocalar. 

Daha önce dediğim gibi sorunum tamamiyle bu kurumlarla. Dereceye girmiş öğrencileri A'dan B'ye getirmek kolay. O öğrencinin size dahi ihtiyacı yok. Kendi haliyle başarabilir lakin o 'önem vermediğiniz' derecenin ardından gelen öğrencilerin biraz daha iteklemeye ihtiyacı var. Ben şu an da üniversite okuyorum. Benden geçti sanırım :D Umarım diğer öğrenciler böyle şeylerle karşılaşmak zorunda kalmaz. İçimi dökmek istedim sadece :D  








6 yorum:

  1. Dershanelerde benim dönemimde derece sınıfı tabiri yoktu, geri kalmışım :D Sınıf atlama vardı sadece, 1-2-3. sınıflara daha iyi gözüyle bakılırdı. Her ne olursa olsun dershaneyi hiç sevmezdim hatta son yıl düzenli gitmedim, boşuna para vermiş gibi olmuştuk ://

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derece sınıfı dediğim de o aslında. 1.sınıfı pek değiştirmiyorlar gerçi :D

      Sil
  2. İyi bir iç döküş, eğitimle ilgili tüm sorunları yaşıyor sanırım bizim memleket, balık baştan kokar misali her gelen yeni sistem getiriyor olan öğrenciye oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Seçimlere denk geliyor diye sınavın ertelenmesi, dönem ortası sınav sisteminin değişmesi, işin paraya dökülmesi ve "en iyi" olarak tabir edilen okulların/dershanelerin arka planda böyle olması vs. İçimi daha çok dökmek isterdim aslında

      Sil
  3. of evet ya haklısın kolaya kaçıyorlar. ama işte seni yenemedileer. 120binden girdin işte oleeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla şansıma hepsi :D Devir bizden geçti diyelim artık. Biz yandık küçüklerimiz yanmasın :D

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }