Burs Arayışı | Hangi Vakıftan Burs Alıyorum?

Üniversite kayıtlarının ardından biz öğrencilerin büyük bir arayış içine girdiği burslarla ilgili kendi deneyimimi anlatmak, burs aldığım vakıfı tanıtmak için bu yazıyı yazmaya karar verdim :D 

Burs ararken ben;


  • Hangi vakıftan burs alıyorum?

Öncelikle benim burs aldığım vakıf Sema Yazar Gençlik Vakfı. Sema Yazar, eski Odalar Birliği Başkanı ve Milli Savunma Bakanı Mehmet Yazar'ın küçük kızı. 1990 yılında geçirdiği trafik kazası sonucu hayatını kaybediyor ve ailesi onun anısını yaşatabilmek, öğrencilere yardımcı olabilmek amacıyla bu vakıfı kuruyorlar. Burs koşulları arasında Ankara'daki devlet üniversitelerinde öğrenci olmak ve başvuruyu yaptığını sene üniversiteye başlamış olmak gerekiyor. Tabi sadece bu koşullar yok. Her yıl belli bölümlere açılıyor başvurular, ardından mülakata tabii tutuluyorsunuz. Bütün bu sürecin ardından eğer ki burs almaya hak kazandıysanız sizinle iletişime geçiliyor .

  • Burs arama/bulma/alma sürecim nasıldı? 
Gelelim benim burs alma sürecime. Benim burs bulmam 2 ayımı aldı ne yazık ki. Bu süreç içerisinde birçok yerle konuştum, e-bursum sitesinden burs veren kişileri ve kurumları takip ettim, başvuru yapabildiğime belgelerimi gönderdim vs fakat gelin görün ki kimya mühendisliğine burs veren yoktu :D Ekim ayının başında arkadaşlarımla gittiğim bir etkinlikten dönerken bizim okulun uygulamasına girip duyuruları ve bölümün sayfasını kontrol etmek geldi içimden. Şu an burs aldığım vakıfın duyurusu orada gördüm. Başvurunun son tarihine bakayım dedim ve bir de ne göreyim? Sürenin bitmesine son 3 saat. Tabi bir yandan belgelerimi hazırlamaya çalışıyorum bir yandan da bunu nasıl daha önce görmem diye kafamı duvara vuruyorum falan. Neyse efendim o akşam talihsizliklere rağmen belgelerimi maille gönderdim. Ertesi gün ise vakıftan bir belgemin eksik olduğuna dair geri dönüş aldım :D  Bütün aksaklıklara rağmen mülakata çağrıldım ve yaptığımız birebir görüşmenin ardından 2 hafta içinde bursu kazandığımı öğrendim.
Mülakatım fazlasıyla zorluydu diyebilirim. Mülakattan çıkınca anneme hiçbir umudumun olmadığını vs söylemiştim hatta. Mülakatıma 4 kişi girmişti; vakfın kurucusu, Hacettepe'deki bir kimya profesörü, ağır ceza hakimi ve yönetim kurulundan bir üye. Gerçekten yaşadığım stresi anlatamam sizlere. Günlük hayatta jest ve mimiklerini fazlasıyla kullanan biri olarak mülakat sırasında bunu azaltmaya çalıştım lakin gelin görün ki masanın altında ellerim durmadı :D 


  • Bursum ne kadar? Vakfın burs dışındaki etkinlikleri neler? 
Aylık olarak KYK'den daha yüksek burs alıyoruz fakat KYK 12 ay içinde de devam ederken biz okul dönemi içerisinde yani 8 ay boyunca burs alıyoruz. Aldığımız ilk bursta iki aylık(Ekim-Kasım) olarak yatıyor. Bunun dışında aylık olarak her ayın ilk perşembesi yemeklerimiz/kokteyllerimiz oluyor. O yemeklerde diğer bursiyerlerle bir araya gelip yemek yiyor, muhabbet ediyorsunuz. Öğrenciler canlı müzik yapabiliyor ya da bizlere hediye olarak verilen kitapları konuşabiliyoruz.  Ayrıca bu sene tatillerde öğrencilerden stajyer alınmaya başlandı. Mesela ben Ağustos ayını vakıfta staj yaparak geçirdim :D Hem iş yeri ortamını gördüm, bilmediğim şeyleri gördüm hem de vakıftaki insanlarla , kurucular da dahil, iletişimimi ilerlettim.  Ah bir de geziler de oluyor. Mesela Mayıs'ta Kapadokya'ya gidecektik lakin yeterli katılım olmadığı için iptal edildi.. 



Aklıma gelenler bunlardı. Sorularınız olursa her zaman sorabilirsiniz :)

5 yorum:

  1. Burs arama süreçlerinden bahsedince beni 2006 yılına götürdünüz. Asgarî ücretten fazla burs aldım ilk 2 senemde. Sonrasında azaldı maalesef. :(

    YanıtlaSil
  2. ay ne güzel bir burs bu yaaa :) etkinlikler geziler, herkese söleyim bu bursu alsın, kurs sınavını yapan hocalar tam korku filmi gibiymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla benim için de korkutucuydu lakin tanıdıkça aşırı sevimli insanlar olduklarını anladım :D

      Sil
  3. Çok güzel bir bilgilendirme yazısı olmuş :)) Mülakatlarda ben de senin gibi hissediyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz geriliyoruz sanırım :D Teşekkür ederim bu arada

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }