Ders Seçimi Krizlerim Ve 1.Sınıfın İlk Haftası

Merhabalar.
Şu iki haftadır öylesine yoğun ve gerginim ki anlatamam. Ders seçimlerimde yaşadığım sıkıntılar, bölümdeki ilk haftam ve özel hayatımdaki gelişmelerden dolayı kendime vakit ayıramadım bile. Konuya geçmeden önce blogta E-posta Takibi kısmı ekledim. Bildirimlerimi alabilirsiniz böylece :) 


Şimdi gelelim yazımızın ana iki konusundan ilkine; ders seçimlerim. Bizim üniversite sabrımı zorladı durdu bu süreçte :D Sıra ile gidelim. Geçen hafta pazartesi günü erkenden kalktım. Ders seçimini 10 dakikada yapar sonra da uyurum diye düşünüyordum. 90 dakika ders seçimi ile uğraştım. Evet 90 dakika! Derslerin çakışma durumu mu dersiniz, öğrenci bilgi sistemine girilen ders programının yanlış olması mı, asıl programın bölümün sitesinde yayınlanması mı... Danışman hocama mail attım vs derken geçti o günüm. Sonra bir de ne göreyim. Ben seçimimi danışman onayına gönderdikten sonra bölümün twitter hesabında ders seçimleri ile ilgili başka bir duyuru yayınlanmış.. Bunlara sinirlendim durdum tabi. Endişelerim tavan yaptı durdu diyebilirim. Tabi bir de hazırlık okumama rağmen ingilizceden muaf tutulmadığımı fark ettim. Sinir bozucu bir haftaydı. Ders programımın orantısız olması ise beni delirten başka bir şeydi tabi ama o konuyu geçeceğim şimdilik.

Peki ya ilk haftam nasıl geçti? Açıkçası benim için biraz garipti. Hazırlık okurken kendi bölümümden arkadaş edinmemişim, bunu fark ettim. Arkadaşlarımın hepsi de farklı bir kampüste olunca kalakaldım başta. Haftanın 3 günü sabah 8.30 derslerim vardı, hocaları gelmedi hiç.. Öğlen derslerini bekledim merkez kantinde öylece. Hele haftanın bir günü sabah 8.30'dan akşam 17.30'a kadar dersim var. O gün ne yapacağım emin değilim çünkü 3 saat fizik dersim var. Hayatta kalmaya çalışacağız işte bir şekilde. 

Bölümüm ağır duruyor. Sıkı çalışmam şart. Tahmin ettiğimden daha az kişiyiz. Tempoya da alışamadım daha... Bunların dışında sonunda kampüs, sonunda üniversite diyorum :D 


12 yorum:

  1. ay hadi geçmiş hepsiiiii iyidir kampüs life iyice alışırsın 3 saat fizik amaniiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Programımdaki birkaç gün çok ağır. Yoksa alışması kolay ya :D

      Sil
  2. Böyle duyguları her öğrenci yaşamıştır kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  3. ders seçimi bazen çileden çıkartıyor. benim kolay oldu bu sene şükür. üstten ders bile alabildim. kontenjan azdı. hatta seçmeli derslerden de istediğime girebildim. erken kalkıp yapmanın avantajları ;))
    fizikle sana kolaylık dilerim. hiç sevmem fiziği, çok zor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erken kalkmak kesinlikle avantaj! Ders seçemeyen arkadaşlarım oldu. Benim sıkıntım ise yürütmelikte olmayan şeylerin sonradan yayınlanması vs.. Kolay gelsin sana da. Üstten ders alabilmek hayalim :D

      Sil
  4. Maalesef üniversitelerde böyle sorunlar oluyor. :(

    YanıtlaSil
  5. Ders seçim günlerinden nefret ediyorum :D Bizimkinin saat kaçta açılacağı da belli olmuyor, tüm gün bilgisayar başında bekle bakalım... Üniversitelerin böyle hatalar yapmamaları gerek ama işte...
    Umarım ikinci haftan daha güzel geçer :))

    YanıtlaSil
  6. Benim zamanımda (Üniversiteye ilk kayıt 1995) da başka başka sıkıntılar olurdu. Zaman değişiyor, sıkıntıların şekli değişiyor ancak aksaklıklar hep başka başka şekillerde kendini sürekli yeniliyor. Umarım başarılı ve verimli bir öğrenim hayatınız olur.

    YanıtlaSil
  7. Dokuz saat ders nedir ya.İnsanda beyin kalmaz ki.Umarım bu duruma alışabilirsin.Başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. Bu sene aynı sorunu ben de yaşadım, ders seçimi zorladı epey beni bir de son güne bırakmıştım maalesef. Karışık program, ikinci öğretim oluşum zamanımı aldı epey. Kolay gelsin o zaman bize. :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }