Pomodoro Tekniği

Odaklanma da veya ders çalışmada sıkıntı yaşıyorsanız sınav senemde öğrendiğim bu tekniği deneyebilirsiniz. 

Öncelikle biraz kendi açımdan yorumlarımı yapayım. Bir şeyi severek yapıyorsam çok kolay odaklanıyorum. Mesela kitap okumaya daldıysam çevremdeki sesleri duymuyorum, dizi izliyorsam tek odağım orası oluyor. Gelin görün ki bunu ders çalışmaya tam olarak uygulayamadım. Tam olarak diyorum çünkü sevdiğim derslere çok rahat bir şekilde odaklanıp saatlerce çalışabilirken sevmediğim derslerin başında oturduğum 20 dakika bile bana çile gibi geliyordu. Sonrasında bu tekniği uygulamaya başladım. Peki nedir pomodoro tekniği? 

25 dakikalık ders çalışma + 5 dakikalık molalardan oluşan bu teknikte geçirdiğiniz yarım saate 1 pomodoro deniyor ve 4 pomodoroyu tamamladığınızda 30 dakikalık uzun mola verebiliyorsunuz. Amacımız ise şu; çalıştığınız 25 dakika içerisinde sadece önünüzdeki kitaba, derse odaklanmak ve mola verdiğiniz 5 dakika içerisinde de çalışmanızla ilgili hiçbir şeyi düşünmemek. Bu tekniği ders dışındaki şeylerde de kullanabilirsiniz. Ben 25 dakika ile başlayıp tekniği uyguladığım zamanların sonunda 1,5 saate çıkmıştım ve 1,5 saat bile yetmiyordu bazen :D 

Tekniği bulunduran bir çok uygulama bulmak kolay. Ben en çok Pomodoro Timer, Clockwork Tomato ve Tide uygulamalarını kullanmıştım. Onları tavsiye ederim :) 


11 yorum:

  1. aaaa adını duymadım hiç. pomodoro adı nerden geliyo ki acabaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtalyanca'da domates demekmiş. Bulan kişi domates şeklinde bir zamanlayıcı kullandığı için adını buradan alıyormuş :D

      Sil
  2. Odaklanma problemi olanlar için güzel bir teknik :) Uygulanmalı bence de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben uyguladığım sırada faydasını gördüm baya :)

      Sil
  3. Etkili bir uygulama, uzun mola da ödülü. Kesinlikle başarıyı arttırıyordur. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Degisik birteknik canim hic duymamistim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sınava çalışırken öğrendim abla :)

      Sil
  5. Böyle bir tekniği bilmiyorum ama fark ettim ki bunu ben uyguluyormuşum :D Kendime ders çalışmak için atıyorum 40 dk veriyorum, 10 k kitap okumaya ayırıyorum falan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah farkında olmadan uygulamışsın tekniğii :D benim aralarım hep uzuyordu :D

      Sil
  6. Kesinlikle verimli bir çalışma tekniği bende uyguluyorum alarm kurarak daha etkili oluyor böylelikle gözüm sürekli saatte olmuyor ...

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }