Dizi Yorumu| DARK

Herkese merhabalar :)
Önceki yazılarımda sınavdan çıkar çıkmaz Netflix hesabı aldığımı söylemiştim. Blogta ne yazabileceğimi düşündüm ve hazır iki adet Netflix yapımını bitirmişken onlar hakkındaki düşüncelerimi yazayım dedim. 







İlk olarak birkaç dakika önce bitirdiğim, Netflix'in ilk Alman yapımı dizisi Dark'tan başlayacağım. Bir arkadaşımın tavsiyesi ile başladım bu diziye. İnternetten baktığımda Stranger Things dizisi ile benzediğini, karşılaştırıldıklarını falan okudum. Bu içimde bir merak uyandırmadı değil. 

Dizinin konusu 2019 yılında Winden adlı kasabada iki çocuğun esrarengiz şekilde kaybolmalarını ve o kasabada yaşayan 4 farklı ailenin 1953,1986 ve 2019 yıllarında karışmış hayatlarını anlatıyor. 


Birinci bölümün başlangıcı Einstein'ın dizideki olayları anlatan sözüyle olmuş. Diğer bölümlerde de buna benzer sözler vardı. Einstein'ın sözü dışında aklımda kalan diğer söz Shakespeare'in "Cehennem boş çünkü tüm şeytanlar burada." oldu.(8.bölüm) Yalan sayılmaz değil mi?

Dizinin ana karakterleri, aile şeması bu şekilde: 

[Not: Resim, Kayıp Rıhtım adlı siteden alınmıştır.]



Zamanda yolculuğun bol olduğu, izlerken İngiliz argosunda mindfuck diye geçen ve Toreng'in Türkçe'ye çevirisine göre kafanın allak bullak olduğu bir dizi. İlk bölümlerde neler olduğunu kavrayamazken son bölümlere doğru aslında olayların bağlantılı olduğunu ve birbirini tetiklediğini görüyorsunuz. 

Ben fazlasıyla beğendim diziyi. İkinci sezon haberi alınca baya mutlu oldum da diyebilirim. Çünkü birinci sezonun finali öyle bitti ki "Ee devamı nerede?" moduna girdim. İlk bölümden sevdim mi diziyi? Hayır. Hatta ilk bölümü kapatıp başka dizilere falan baktım, izlemek istediğim bir şey bulamayınca geri döndüm de diyebiliriz. İkinci bölümden sonra iyi ki dönmüşüm dedim. Çünkü artık olayları sadece dışarıdan gözlemlemiyorsunuz, karakterlerle bir araya geliyorsunuz.

İzlerken fazlasıyla duygusallaştığım, bazen "yeter bee" dediğim yerler oldu fakat bana kalırsa izlemeye değer bir diziydi. 

İlk sezon 10 bölümden oluşuyor. Bölümler 40-60 dakika arasında değişiyor. İnsanların kafasında Almanca'nın kaba bir dil olduğu düşüncesi olduğu için diziye ön yargı ile yaklaşanlar olabilir. Beni hiç rahatsız etmedi, hatta oyuncular konuşurken "Keşke Almanca çalışmayı bırakmasaydım" diye düşündüm defalarca. 

Dark'ın Türkçe altyazılı fragmanı: 



Bu arada kısa bir not düşmek gerekirse Netflix'te diziye dair uyarı olarak argo ve cinselliği vermiş. Ayrıca 16+ demiş. Bunun dışında dizide sigara ve ot kullanımı var. Eğer ki yaş sınırının altındaysanız bunlara dikkat etmenizi öneririm. Diğer yazımda görüşmek üzere :) 

8 yorum:

  1. Katkıda bulunanlar diye kısım açmış ve halasını eklemiş benim yeğen :) Oy oy oy yerim ben seni :)

    YanıtlaSil
  2. Bunu merak ediyordum ben de izleyeyim. Sevgiler canim 😊

    YanıtlaSil
  3. Dark benim de izleme listemde ama ilk bölümden kaptırmayan dizilere biraz önyargıyla yaklaşıyorum :D Gerçi Sense8'i de sonra çok sevmiştim, izlemediysen onu da önerebilirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de başta izlemek istemedim hatta konusu klişe geldi :D Ama birkaç bölüm içinde düşüncelerim değişti ve olayları fark ettikçe sonrasını merak etmeye başladım. Sense8 izlediğim ilk netflix yapımıydı sanırım :D Teşekkür ederiim

      Sil
  4. geçen kış izlemiştim çok iyiydiii. benim blogda da dizi çok bak arada belki seçersin bi tane. çok sevdiğim "skam" ve "13 reasons why" bunları izledin miydii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 13 Reasons Why'ı izlediim, Skam'a da başlamayı düşünüyordum. Sen tavsiye ettiğine göre izleneceklerin başına ekliyorum hemen :D

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

İzleyiciler

img { padding:5px; margin:5px; border-width: 5px; border-color: #0066CC; border-style: single; ridge }